گانتس حمایت خود را از انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد
گانتس حمایت خود را از انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست وزیر تناوبی این رژیم سه شنبه شب اعلام کرد قصد دارد در رای گیری امروز چهارشنبه کنست به لایحه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید رأی دهد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد بنی گانتس، شریک بنیامین نتانیاهو(نخست وزیر) در دولت رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم گفت که حزب میانه رو آبی- سفید در حمایت از انحلال پارلمان رای خواهد داد.”گانتس حمایت خود را از انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد”

گانتس که در حال حاضر سکان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را در اختیار دارد ، از نتانیاهو خواست “اطمینان دهد دولت به بودجه رای می دهد تا شهروندان اسرائیلی خود را در ماه مارس مقابل صندوق های رای نبینند.”

کمی قبل از اظهارات گانتس ، نتانیاهو گفته بود که “زمان انتخابات نیست ، بلکه اتحاد است” و تأکید کرد که طبقه سیاسی باید در برابر اپیدمی کووید -۱۹ متحد شود.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون، دولت فعلی را “بدترین در تاریخ اسرائیل” توصیف کرده و خواستار رأی گیری در مورد انحلال کنست شده است؛ این به معنای فراخوان انتخابات جدید است که پس از سه نظر سنجی در دو دوره کمتر از دو سال برگزار می شود.”گانتس حمایت خود را از انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد”

مفسران سیاسی معتقدند که گانتس با حمایت از رای انحلال کنست لزوماً به دنبال برگزاری انتخابات نیست بلکه می خواهد فشار بیشتری به نتانیاهو وارد کند تا ائتلاف بین آنها احیا شود.

در صورت انحلال کنست، انتخابات پس از ۹۰ روز برگزار می شود.

آخرین نظرسنجی ها پیش بینی می کنند که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نتایج انتخابات را به دست بیاورد.”گانتس حمایت خود را از انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد”

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در پیامی به بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم گفت: بیا آنچه را شروع کردیم تکمیل کنیم و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را از خیابان بالفور (منزل نتانیاهو) بیرون کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اظهار کرد: کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) فردا، چهارشنبه به لایحه انحلال خود با حمایت حزب آبی – سفید بنی گانتس رای خواهد داد.

طبق نظرسنجی‌های موسسه رسانه رسمی این رژیم در هفته گذشته، ۵۱ درصد اسرائیلی‌ها معتقدند، انحلال کنست و رفتن به سمت صندوق‌های رای در انتخابات سراسری چهارم ضروری است.

در حالی‌که نظرسنجی معاریو نشان داد، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو از حزب یمینا شش کرسی فاصله دارد.

  • منبع خبر : ایسنا