گرانی کاغذ و مشکلات مالی یک روزنامه دیگر را به تعطیلی کشاند
گرانی کاغذ و مشکلات مالی یک روزنامه دیگر را به تعطیلی کشاند

عمر «جامعه فردا» پس از ۵۲ شماره به پایان رسید و انتشار این روزنامه به علت مشکلات مالی، متوقف شد.  این روزنامه که ۸ آبان ۹۶ اولین شماره آن روی دکه رفته بود، دیروز آخرین شماره خود را منتشر کرد و از امروز چهارشنبه ۱۳ دیماه به جمع روزنامه‌هایی که در این سال‌ها به خاطر […]

عمر «جامعه فردا» پس از ۵۲ شماره به پایان رسید و انتشار این روزنامه به علت مشکلات مالی، متوقف شد.

 این روزنامه که ۸ آبان ۹۶ اولین شماره آن روی دکه رفته بود، دیروز آخرین شماره خود را منتشر کرد و از امروز چهارشنبه ۱۳ دیماه به جمع روزنامه‌هایی که در این سال‌ها به خاطر مشکلات مالی تعطیل شده‌اند، پیوست.

روزنامه «جامعه فردا» به سردبیری مهرداد حجتی، در ایام برگزاری نمایشگاه مطبوعات فعالیت خود را آغاز کرد اما فقط دو ماه توانست مشکلات مالی را تاب بیاورد.

داوود باقری مدیرمسئول این روزنامه در این زمینه اعلام کرد: «جامعه فردا به‌رغم تحریریه خوب و ارائه کار حرفه‌ای، بازخوردی را که انتظار داشت، از گیشه دریافت نکرد و بنابراین چاره‌ای جز تعطیلی خودخواسته، وجود نداشته است.»

تعطیلی این روزنامه در حالی اتفاق می‌افتد که همین الان هم برخی از روزنامه‌ها روی انتشار در قالب نسخه دیجیتال متمرکز شده‌اند و حتی تعدادی از آن‌ها یک یا چند روز در میان نسخه کاغذی خود را روی دکه می‌آورند.

به نظر می‌رسد، گرانی کاغذ در روزهای اخیر، عدم استقبال مردم از تهیه نسخه کاغذی روزنامه‌ها روی دکه و در عوض گرایش رو به تزاید آنها به استفاده از نرم‌افزارهای اطلاع‌رسان و شبکه‌های اجتماعی، از جمله دلایل وضعیت بحرانی مطبوعات در ماه‌های اخیر باشد.