گرشاسبی: طارمی گفت برای بازی در پرسپولیس مشکل روحی و روانی دارد/ بازیکنان ما دوست ندارند جدا شوند
گرشاسبی: طارمی گفت برای بازی در پرسپولیس مشکل روحی و روانی دارد/ بازیکنان ما دوست ندارند جدا شوند

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: نمی‌شد بازیکنی که می‌گفت آمادگی روحی و روانی برای بازی کردن ندارد را به زور نگه داشت. مسئولان باشگاه پرسپولیس در شرایطی حاضر به انتقال مهدی طارمی به باشگاه الغرافه شدند که این تیم از دو پنجره نقل و انتقالات محروم است و از طرفی طارمی هم فقط ۴ ماه دیگر […]

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: نمی‌شد بازیکنی که می‌گفت آمادگی روحی و روانی برای بازی کردن ندارد را به زور نگه داشت.

مسئولان باشگاه پرسپولیس در شرایطی حاضر به انتقال مهدی طارمی به باشگاه الغرافه شدند که این تیم از دو پنجره نقل و انتقالات محروم است و از طرفی طارمی هم فقط ۴ ماه دیگر از قراردادش با سرخپوشان باقی مانده بود. برخی اعتقاد دارند فروش طارمی بهترین تصمیم بود که حمیدرضا گرشاسبی در این مقطع از فصل اتخاذ کرد تا حداقل پرسپولیس از فروش طارمی چند میلیاردی سود ببرد اما برخی نیز اعتقادشان این است که طارمی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به کار پرسپولیس می‌آمد.

این روز‌ها همه چیر تحت‌الشعاع انتقال مهدی طارمی به باشگاه الغرافه قرار گرفته و اظهارنظرها در مورد این موضوع هم متفاوت است!
در مورد انتقال طارمی به باشگاه قطری که البته هنوز نهایی نشده باید بگویم این بازیکن صداقت به خرج داد و گفت فقط ۳ ماه دیگر از قراردادش با باشگاه (بعد از پایان محرومیتش) باقی مانده و در شرایط فعلی هم آمادگی روحی و روانی برای بازی برای تیم را ندارد. او این صحبت‌ها را در حضور برانکو مطرح کرد و ما نیز ۵۰ بار با او و همچنین وکیلش نشست داشتیم تا به نتیجه برسیم. خیلی بیشتر از آنچه شما و هواداران فکر کنید ما برای حفظ طارمی تلاش کردیم اما وقتی بازیکن می‌گوید آمادگی روحی و روانی برای بازی در تیم را ندارد چه می‌شود کرد؟

 با شرایط موجود می‌توان گفت اقدام شما در ترانسفر طارمی درست بود اما همه اینطور فکر نمی‌کنند!
طارمی اعتقاد داشت اگر خیلی او را تحت فشار قرار دهیم با شرایط روحی که دارد در تیم می‌ماند و در نهایت ۳ ماه بعد ترانسفر خواهد شد که در آن صورت یک ریال هم نصیب باشگاه نمی‌شد. او بابت اتفاقاتی که پیرامون خودش و باشگاه در گذشته اتفاق افتاده بود عذاب وجدان داشت و می‌‌خواست با این انتقال سودی عاید باشگاه شود تا به نوعی بخشی از خسارت‌های وارده جبران شود.

برخی اعتقاد دارند طارمی می توانست در لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیس کمک کند؟
مطمئن باشید اگر از قرارداد طارمی یک سال دیگر باقی مانده بود تحت هر شرایطی با جدایی او مخالفت می‌کردیم اما وقتی فقط ۳ ماه از قرارداد او باقی مانده و شرایط روحی خوبی هم نداشت نمی‌شود کاری کرد. حتی در بُعد فنی هم او بعد از چند ماه دوری از میادین نیاز به زمان داشت تا به شرایط ایده‌آل برسد.

 

 در حال حاضر ۱۲ بازیکن پرسپولیس هستند که قراردادشان در پایان فصل به پایان می‌رسد، زمانش نرسیده برای تمدید قرارداد با آنها وارد مذاکره شوید؟
در این مورد هم زمان به اندازه کافی داریم. نگرانی بابت آن وجود ندارد.

باشگاه از پنجره نقل و انتقالاتی تابستان هم محروم است و نگران نیستید که در پایان فصل باشگاه‌های دیگر به بازیکنان‌تان پیشنهادات مالی خوب داده و آن را وسوسه کنند؟
تمام بازیکنان ما از شرایطی که در پرسپولیس دارند راضی‌اند و دوست ندارند جدا شوند. با این حال در مورد تمدید قراداد آنها بی‌خیال نیستیم و حتما در زمان خودش اقدام خواهیم کرد.

 باشگاه یک ماه است که قصد تمدید قرارداد با برانکو را دارد و گویا او برای این کار وقت خواسته است؟
در مورد تمدید قرارداد برانکو هم مشکلی وجود ندارد و همه محتویات آن آماده است. برانکو هم عجله‌ای در این مورد ندارد و تاکید کرده که وقت برای این کار وجود دارد.

 فیفا در مورد پرونده گابریل فقط تا ۲۶ دی‌ماه به باشگاه پرسپولیس مهلت داده در مورد آن اقدام کرده‌اید؟
در این مورد با فیفا نامه نگاری کرده‌ایم که باشگاه تمام پول گابریل را به وکیل او پرداخت کرده و اگر مشکلی وجود دارد بین این بازیکن و وکیلش است.

اینکه وکیل گابریل از کارمندان سابق باشگاه بوده، عجیب نیست؟
کارمند باشگاه نبوده بلکه نماینده AFC بود که در لیگ قهرمانان فصل قبل در موارد بلیت فروشی با باشگاه همکاری می‌کرد.

اما وکیل گابریل از دوستان و مشاوران نزدیک طاهری بود و در خیلی از سفرهای خارجی پرسپولیس همراه تیم می‌رفت!
همان طور که گفتم فراهانی وکیل گابریل در موارد بلیت فروشی با باشگاه همکاری می‌کرد و در مورد مسائل مربوط به قرارداد گابریل هم می‌توانید با خود او تماس بگیرید.

در مورد بلیت فروشی بازی های لیگ روز گذشته نشستی با مسئولان سازمان لیگ داشتید، نتیجه آن چه بود؟
در مورد بلیت فروشی اینترنتی صحبت کردیم. با توجه به مشکلاتی که بین سازمان لیگ و فدراسیون با شرکتی که قبلا بلیت فروشی بازی‌ها را بر عهده داشت، وجود دارد باید این مسائل حل شود تا بشود بلیت فروشی را دوباره به صورت اینترنتی انجام داد.