گزارش هایی درباره اعطای تابعیت اکوادور به بنیانگذار «ویکی لیکس»
گزارش هایی درباره اعطای تابعیت اکوادور به بنیانگذار «ویکی لیکس»

رسانه های خبری اکوادور از اعطای تابعیت این کشور آمریکای لاتین به بنیانگذار وبگاه افشاگر «ویکی لیکس» خبر می دهند. به نقل از راشاتودی، رسانه های خبری اکوادور گزارش می دهند که دولت این کشور به «جولیان آسانژ» بنیانگذار وبگاه افشاگر «ویکی لیکس» تابعیت اعطاء کرده است. روزنامه «ال یونیورسو» چاپ اکوادور به نقل از […]

رسانه های خبری اکوادور از اعطای تابعیت این کشور آمریکای لاتین به بنیانگذار وبگاه افشاگر «ویکی لیکس» خبر می دهند.

به نقل از راشاتودی، رسانه های خبری اکوادور گزارش می دهند که دولت این کشور به «جولیان آسانژ» بنیانگذار وبگاه افشاگر «ویکی لیکس» تابعیت اعطاء کرده است.

روزنامه «ال یونیورسو» چاپ اکوادور به نقل از «منابع موثق» گزارش داد که کارت شناسایی آسانژ روز ۲۱ اُم دسامبر صادر شد و شماره دفتر ثبت اسناد حقوقی برای مراجعه به وبگاههای دولتی به وی ارائه شد.

همزمان، جولیان آسانژ عکسی را در شبکه اجتماعی توئیتر بارگذاری کرد که وی را ملبس به پیراهنی با رنگهای زرد، آبی و قرمز -رنگهای پرچم اکوادور- نشان می دهد.

بارگذاری این عکس در توئیتر نخستین فعالیت آسانژ در این شبکه اجتماعی از زمان ارسال پیام عجیب وی به مناسبت سال نو میلادی است؛ پیامی که حاوی یک کد ۶۰ کاراکتری و لینک آهنگِ معروف «هواپیماهای کاغذی» (Paper Planes) بود. این پیام توئیتری سبب گمانه زنی های فراوان در مورد معنای این کاراکترها شد که ظاهراً به طور نامنظم در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند.

لازم به ذکر است که خبرگزاری راشاتودی در تلاش است تا صحت و سقم این گزارشها را تعیین کند.

اوایل روز چهارشنبه، وزارت امور خارجه اکوادور با صدور بیانیه ای بار دیگر از تلاش برای یافتن راهی جهت حل مشکل موجود در روابط با انگلیس خبر داد؛ اما به هیچگونه شماره کارت شناسایی رسمی یا تغییرات در وضعیت پناهندگی آسانژ اشاره ای نکرد.

گفتنی است که در پی طرح اتهامات جنسی علیه جولیان آسانژ، وی از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن بسر می برد. هرچند که بازپرسان سوئدی این پرونده از پیگیری آن منصرف شدند، پلیس انگلیس همچنان با حضور مداوم در مقابل سفارت اکوادور مصمم است که بنیانگذار ویکی لیکس را بازداشت کند.

آسانژ تاکنون به دلیل هراس از استرداد وی به آمریکا توسط دولت انگلیس، از تسلیم خود به مقامات انگلیسی خودداری کرده است.