گلدسته‌های آستان مقدس امامزاده جعفر‌(ع) یزد رونمایی شد
گلدسته‌های آستان مقدس امامزاده جعفر‌(ع) یزد رونمایی شد

۲ گلدسته جدید امامزاده جعفر(ع) یزد با حضور جمعی از خدام و عاشقان امامزاده جعفر و ائمه اطهار رونمایی شد. محمدحسن برجیان، مدیر آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد در مراسم رونمایی از این گلدسته‌ها اظهار داشت: ساخت این گلدسته‌ها که به مدت ۳۵ سال به دلیل نبود بودجه و عدم تامین اعتبار به صورت […]

صبح

۲ گلدسته جدید امامزاده جعفر(ع) یزد با حضور جمعی از خدام و عاشقان امامزاده جعفر و ائمه اطهار رونمایی شد.

محمدحسن برجیان، مدیر آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد در مراسم رونمایی از این گلدسته‌ها اظهار داشت: ساخت این گلدسته‌ها که به مدت ۳۵ سال به دلیل نبود بودجه و عدم تامین اعتبار به صورت داربست باقی مانده بود، خوشبختانه با مساعدت مسئولان اوقاف و همت مسئولان امامزاده جعفر (ع) طی دو سال گذشته به اتمام رسید.

برجیان افزود: با توجه به اینکه تمام بودجه و هزینه‌های فعالیت‌های امامزاده جعفر‌(ع) به صورت خیری و با کمک‌های مردم انجام می‌شود لذا به دلیل عدم تامین اعتبار و به مدت ۱۷ سال فعالیت عمرانی و ساخت این گلدسته‌ها به صورت کامل متوقف شده بود اما در سه سال گذشته پیمانکار مناسبی پیدا شد و این روند ۳۵ ساله تمام شد.

مدیر آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد گفت: هر کدام از این گلدسته‌ها دارای ۳۵ متر ارتفاع است که تماما در آنها کاشی معرق الوان بکار رفته است.

برجیان ادامه داد: همچنین چهار کتیبه از آیات قرآن که دو عدد کتیبه متبرک به سوره شمس و همچنین دو کتیبه سوره والفجر است و در هر کدام از این ستون‌ها به صورت مجزا بکار رفته است.

وی افزود: هر کدام از این ستون‌ها سه طبقه غرفه دارد که جلوی آنها شبکه کاری شده است، همچنین کاشی‌ها به صورت سرب و قلع و با دست تراشیده شده و سپس در این محل نصب شده است.

مدیر آستان مقدس امامزاده جعفر‌(ع) یزد تصریح کرد: از همه اقشار مختلف مردم دارالعباده برای مشارکت در ساخت طرح توسعه و همچنین پارکینگ و رواق‌های امامزاده جعفر (ع) دعوت به عمل می‌آید تا همچون گذشت یاری رسان خادمان خود در این امامزاده واجب التعظیم باشند.