مجهز به صفحه ۶ اینچی و دوربین دوگانه
مجهز به صفحه ۶ اینچی و دوربین دوگانه

پس از افشای تصاویر و مشخصات متعدد در هفته‌های گذشته، گوشی Xiaomi Redmi S2 امروز طی مراسمی در چین به بازار عرضه‌شد. از جمله مشخصات کلیدی این دستگاه می‌توان به نمایشگر ۶ اینچ، دوربین دوگانه به همراه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل نام برد. این گوشی از لحاظ قدرت سخت‌افزاری در رده‌ای پایین‌تر از میان‌رده‌ی اصلی شیائومی یعنی Redmi […]

پس از افشای تصاویر و مشخصات متعدد در هفته‌های گذشته، گوشی Xiaomi Redmi S2 امروز طی مراسمی در چین به بازار عرضه‌شد. از جمله مشخصات کلیدی این دستگاه می‌توان به نمایشگر ۶ اینچ، دوربین دوگانه به همراه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل نام برد.

این گوشی از لحاظ قدرت سخت‌افزاری در رده‌ای پایین‌تر از میان‌رده‌ی اصلی شیائومی یعنی Redmi Note 5 قرار می‌گیرد اما سعی کرده‌است با قیمتی ارزان انتخاب بهتری را در اختیار افراد کم درآمد قرار دهد.

ردمی اس۲ از لحاظ ظاهری از زبان طراحی جدید شیائومی پیروی می‌کند که تا حد زیادی به‌دلیل پیکر‌بندی و محل قرارگیری دوربین دوگانه اصلی به گوشی آیفون ۱۰ شباهت دارد. از آنجایی که این گوشی مجهز به نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن HD+ و نسبت صفحه ۱۸:۹ است در قسمت جلویی آن هیچ‌گونه دکمه لمسی خازنی وجود ندارد. حسگر انگشت نیز در قسمت پشتی گوشی جا خوش کرده است.

درون جدیدترین میان‌رده شیائومی از چیپست اسنپ‌دراگون ۶۲۵ به همراه سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. همچنین یک نسخه‌ دیگر از‌این گوشی با رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز وجود خواهد داشت. امکان افزایش حافظه از طریق کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت نیز برای کاربر وجود خواهد داشت. باتری این گوشی نیز دارای ظرفین ۳,۰۸۰ میلی‌آمپر ساعت بوده و از طریق پورت microUSB شارژ خواهد شد. همچنین جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز بر ردمی‌ اس۲ وجود دارد.

Xiaomi Redmi S2

Xiaomi Redmi S2

دوربین دوگانه عقب این گوشی مجهز به سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور دوم ۵ مگاپیکسلی (مشابه گوشی Redmi Note 5 Pro) است. دوربین سلفی دارای رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل بوده و مجهز به قابلیت “AI Portrait Mode” برای استفاده از هوش مصنوعی در زیباسازی تصاویر سلفی است. البته احتمالاً نتیجه همانند پرچمداران گران‌قیمت بازار نخواهد بود.

نکته‌ی جالب‌توجه و امیدوار کننده در این گوشی، عرضه‌ی آن به همراه اندروید اوریو ۸٫۱ و رابط کاربری MIUI 9 است. این بدین معنی‌است که ردمی اس۲ از امکان Project Treble گوگل بهره مند خواهد بود و همواره جدیدترین بروزرسانی‌های سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد. موضوعی که در گوشی‌های شیائومی کمی نادر است.

Xiaomi Redmi S2

Xiaomi Redmi S2

شرکت شیائومی برای نسخه ۳GB+32GB این گوشی قیمت ۹۹۹ یوآن چین یا حدود ۱۶۰ دلار را در نظر گرفته‌است. نسخه‌ی ۴GB+64GB آن نیز طبیعتاً کمی گران‌تر و ۱۲۹۹ یوآن چین یا حدود ۲۰۵ دلار قیمت خواهد داشت.