گوگل نسل جدید گوشی تلفن همراه پیکسل را معرفی کرد
گوگل نسل جدید گوشی تلفن همراه پیکسل را معرفی کرد
شرکت گوگل از تازه‌ترین محصول گوشی هوشمند خود با عنوان پیکسل 4A رونمایی کرد.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد شرکت گوگل از تازه‌ترین محصول گوشی هوشمند خود با عنوان پیکسل ۴A رونمایی کرد.”گوگل نسل جدید گوشی تلفن همراه پیکسل را معرفی کرد”

این گوشی آندوریدی که با قیمت ۳۵۰ دلاری خود جزو گوشی‌های رده ارزان قیمت گوگل طبقه بندی می شود، با هدف جذب گسترده تر کاربران طراحی و به بازار عرضه شده است.

گوشی جدید گوگل با یک صفحه نمایش ۵.۸ اینچی وزنی برابر ۱۴۴ گرم دارد. در پشت قاب این گوشی دو دوربین ۱۲ مگاباتی تعبیه شده است، در حالی که جلوی این گوشی نیز یک دوربین ۸ مگابایتی قرار دارد.

بنابراعلام گوگل، نسخه فعلی پیکسل ۴A از سیستم اینترنت پرسرعت ۵G پشتیبانی نمی کند ولی نسخه بعدی آن که با نام ۴A 5G در پاییز عرضه خواهد شد می تواند به اینترنت پرسرعت ۵G متصل شود.

گوگل نسخه بعدی گوشی را ۴۹۹ دلار قیمت گذاری کرده است.

شرکت های بزرگ تولید تلفن همراه هوشمند با تولید محصولات ارزان تر قصد دارند بازار کاربران بیشتری را به دست آورند. پیشتر شرکت اپل نیز یک نسخه ارزان قیمت از آیفون به بازار عرضه کرده بود.”گوگل نسل جدید گوشی تلفن همراه پیکسل را معرفی کرد”

قرار بود گوشی پیکسل زودتر روانه بازار شود ولی به دلیل همه گیری کرونا تاریخ عرضه آن به فروشگاه‌ها تا ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) به تعویق افتاده است.

گوگل شرکت HTC را برای ساخت گوشی های جدید Pixel 2 و Pixel 2 XL خود مامور کرده است. نسخه کوچک تر گوشی جدید گوگل یعنی Pixel 2 از نظر ظاهری با تغییرات زیادی همراه نبوده است در حالی که نسخه بزرگ تر این گوشی یعنی Pixel 2 XL از نظر ظاهری نیز با تغییرات بیشتری همراه بوده و به ویژگی های جدید پرچمدارهای سایر برندها مانند صفحه نمایش تمام صفحه نیز مجهز شده است.

چیپست در نظر گرفته شده برای گوشی Pixel 2، چیپست قدرتمند Snapdragon 835 می باشد که از دو پردازنده چهار هسته قدرتمند با کلاک های ۲٫۳۵GHz و ۱٫۹GHz و پردازنده گرافیکی Adreno 540 تشکیل شده است. گوشی جدید گوگل مجهز به سیستم عامل جدید گوگل یعنی Android 8.0 Oreo نیز خواهد بود که از ویژگی های هیجان انگیز این گوشی نیز محسوب می شود. صفحه نمایش ۵٫۰ اینچی این گوشی از نوع AMOLED می باشد که با داشتن رزولوشن ۱۰۸۰x1920px، تراکم پیکسلی ۴۴۱ppi را نیز با خود به همراه دارد. از نکات قابل توجه مربوط به این گوشی، وجود دو اسپیکر استریو در این گوشی می باشد که یک اسپیکر در قسمت بالا و دیگری در قسمت پایین گوشی قرار گرفته اند که البته در کنار این نکته قابل توجه، باید به حذف شدن جک صوتی ۳٫۵mm از گوشی نیز اشاره کرد. گوگل در گوشی های جدید خود از دوربین های دوگانه استفاده نکرده و ادعا می کند که قادر به ثبت عکس هایی با کیفیت بسیار عالی و به کمک یک دوربین می باشد. دوربین در نظر گرفته شده برای گوشی Google Pixel 2، یک دوربین ۱۲٫۲MP می باشد که مجهز به لنزی با دریچه دیافراگم f/1.8 نیز است. دوربین گوشی جدید گوگل به ویژگی های بسیار زیاد و بالارده ای نیز مجهز شده است که از جمله آن ها می توان به سیستم تثبیت کننده نوری تصویر، فیلم برداری با کیفیت ۲۱۶۰px و فوکوس قدرتمند این دوربین اشاره کرد. همچنین دوربین جلو گوشی نیز یک دوربین ۸MP می باشد که در مجموع می توان کیفیت تصاویر ثبت شده با هر دو دوربین اصلی و سلفی این گوشی را بسیار عالی توصیف کرد. حافظه رم در نظر گرفته شده برای این گوشی نیز برابر با ۴GB می باشد که در کنار چیپست اسنپ ۸۳۵ قدرت پردازشی بالایی را برای این گوشی به ارمغان می آورد. در انتها نیز باید به وجود دو نسخه از گوشی با حافظه های داخلی ۶۴GB و ۱۲۸GB اشاره کرد که البته کاربر باید در انتحاب خود، عدم پشتیبانی از کارت های حافظه جانبی در این گوشی را نیز مد نظر قرار دهد.”گوگل نسل جدید گوشی تلفن همراه پیکسل را معرفی کرد”

  • منبع خبر : ایران جیب