گیتاریست افسانه‌ای در ۶۵ سالگی درگذشت
گیتاریست افسانه‌ای در ۶۵ سالگی درگذشت
«ادی ون هیلن» موسیقیدان بزرگ راک و از تایثرگذارترین گیتارییست‌های تمام ادوار، در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد «ولفگانگ ون هیلن » در صفحه اجتماعی خود، از درگذشت برادرش «ادی ون هیلن» پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری سرطان خبر داد.”گیتاریست افسانه‌ای در ۶۵ سالگی درگذشت ”

«ادی ون هیلن» در سال ۱۹۵۵ در آمستردام هلند متولد شد اما در کالیفرنیا بزرگ شد و در سال ۱۹۷۴ یک گروه موسیقی راک با نام «ون هیلن» به همراه برادرش تشکیل داد. این گروه موسیقی در سال ۱۹۸۷ و با انتشار اولین آلبوم خود در عرصه موسیقی راک به شهرت رسید و در نهایت بیش از ۱۰ میلیون نسخه از این آلبوم به فروش رفت.

این گروه موسیقی بسیار موفق که بخش مهمی از محبوبیت و شهرت خود را مرهون سبک نوآوارنه گیتارنوازی «ادی ون هیلن» است، در مجموع با انتشار ۵ آلبوم بیش از ۸۰ میلیون نسخه از آثارش را در سراسر جهان فروخته است.”گیتاریست افسانه‌ای در ۶۵ سالگی درگذشت ”

«ادی ون هیلن» که از سال ۱۹۹۹ درگیر بیماری سرطان بود، از بزرگ‌ترین و بااستعدادترین نوازندگان گیتار الکتریک قرن بیستم محسوب می‌شود. او در سال ۲۰۱۲ و در نظرسنجی مجله موسیقی «Wolrd Guitar» در رتبه نخست ۱۰۰ گیتاریست برتر تاریخ قرار گرفت.

پدرش ژان ون هیلن نوازنده ساکسفون و کلارینت بود و مادرش یوژنیا تبار اندونزیایی داشت. نام کامل اِدی، ادوارد لودویگ ون هیلن است که بخش میانی آن برگرفته از اسم لودویگ وان بتهوون است. خود ون هیلن نیز بعدها این رویه نام‌گذاری را ادامه داد و زمانی که صاحب فرزند پسری شد او را ولفگانگ نام گذارد

در اوایل دهه ۶۰ میلادی خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند و در پاسادینای کالیفرنیا اقامت گزیدند. در همین سال‌ها بود که به همراه برادر بزرگترش اَلکس به فراگیری پیانو پرداخت. او مدتی بعد به نواختن درامز روی آورد و سرانجام گیتار را به‌عنوان ساز اصلی‌اش انتخاب کرد. تمرین‌های پیوسته دو برادر و آشنایی آن‌ها با دیوید لی راث در سال‌های بعد، به تشکیل گروه ون هیلن انجامید.

مجله رولینگ استون در سال ۲۰۱۰ و در رده‌بندی ۱۰۰ گیتاریست برتر تمامی دوران، ادی ون هیلن را در رتبه ۷۰ قرار داد و در سال ۲۰۱۵ او را با ۶۲ پله صعود، پس از جیمی هندریکس، اریک کلپتون، جیمی پیج، کیث ریچارد، جف بک، بی.بی.کینگ و چاک بری، در رتبه هشتم جای داد.

  • منبع خبر : ایسنا