یادآوری جمله رهبری:«من به این مذاکرات خوش بین نیستم»
یادآوری جمله رهبری:«من به این مذاکرات خوش بین نیستم»

به گزارش گروه سیاسی صبح اقتصاد؛ حمید محجوب فعال سیاسی در یادداشتی آورده است: در هفته های اخیر تحلیل گران جریان های مختلف خبر از وقوع اتفاقات جدید در حوزه امنیت ملی کشور داده بودند. بعد از چند روز مشخص شد استراتژی جدید دولت آمریکا در برابر ایران قرار است توسط ترامپ رئیس جمهور این […]

مذاکرات

به گزارش گروه سیاسی صبح اقتصاد؛ حمید محجوب فعال سیاسی در یادداشتی آورده است: در هفته های اخیر تحلیل گران جریان های مختلف خبر از وقوع اتفاقات جدید در حوزه امنیت ملی کشور داده بودند. بعد از چند روز مشخص شد استراتژی جدید دولت آمریکا در برابر ایران قرار است توسط ترامپ رئیس جمهور این کشور اعلام شود. سخنان جدید ترامپ که در واقع پیگیری استراتژی قدیمی و مرحله به مرحله آمریکا بود و نه یک استراتژی جدید، می تواند تجربه عینی خوبی برای ملت ما باشد.

با استراتژی یی که دولت آمریکا مرحله به مرحله از دوران بوش و اوباما و ترامپ«نه فقط ترامپ»علیه ایران در پیش گرفت، امروز رسیده ایم به آنجا که بازدارندگی هسته ای مان را از چنگ مان در آوردند و حالا به دنبال تضعیف نیروهای نظامی ما هستند تا توان دفاعی و بازدارندگی موشکی ما را مانع پیشرفت و بهبود اقتصاد مان نشان دهند.

همانطور که رهبرمعظم انقلاب در ابتدای مذاکرات این جماعت در آبان ماه ۹۲ فرمودند: «همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمی کنم از این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد، بداند چه اتّفاقی دارد می افتد تا بعضی از تبلیغات چی های مواجب‌بگیر دشمن و بعضی از تبلیغات چی های بی مزد و مواجب  از روی ساده‌لوحی  نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند»

تلخ تر آنکه این جماعت و تبلیغات چی های مواجب بگیر شان حالا در این بوق می دمند که توافقات شان همه گردن رهبری است. رهبری که صراحتاً فرمودند هیچ نتیجه مناسبی از این مذاکرات به دست نمی آید.

رهبری حکیم که دقیقا وضعیت امروز و بهانه گیری های دشمن را هم در همان دیدار و پیش از انجام هر توافقی اینگونه بیان کردند که: «یک مسئله این است که دشمنى آمریکا با ملّت ایران و با جمهورى اسلامى اصلاً حول محور هسته‌اى نیست.قضیّه‌ى هسته‌اى بهانه است.اگر یک روزى هم مسئله‌ى هسته‌اى حل شد، فرض کنید جمهورى اسلامى عقب‌نشینى کرد؛ همان‌که آنها می خواهند خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه، ده بهانه‌ى دیگر را به‌تدریج پیش می کشند.چرا شما موشک دارید؟ چرا هواپیماى بدون سرنشین دارید؟ چرا با رژیم صهیونیستى بدید؟ چرا رژیم صهیونیستى را به رسمیّت نمى‌شناسید؟ چرا از مقاومت در منطقه‌ى به قول خودشان خاورمیانه حمایت میکنید؟ و چرا؟ و چرا؟ و چرا؟ مسئله این نیست که اینها سرِ قضیّه‌ى هسته‌اى با جمهورى اسلامى اختلاف پیدا کرده باشند؛ نه، تحریم آمریکا از اوّل انقلاب شروع شد، روزبه‌روز هم بیشتر شده است، تا امروز که خب به نقطه‌ى بالایى رسیده»

خلاصه آنکه این ذلت جویان داخلی که از ترس مشکلات، در دوستی با یهود و نصاری از هم سبقت می جویند، نهایت کار را متوجه نشدند و نمی شوند که یهود و نصاری از ما راضی نمی شوند حتی تتبع ملتهم…