یک جدایی بی‌دردسر یا محرومیت و جریمه برای استقلال؟
یک جدایی بی‌دردسر یا محرومیت و جریمه برای استقلال؟
فسخ یک‌طرفه قرارداد سیاوش یزدانی توسط باشگاه استقلال، می‌تواند ابعاد مختلفی را در بر دالشته باشد؛ اتفاقاتی که می‌تواند پای باشگاه استقلال را به شرایط خطرناکی باز کند!

فسخ یک‌طرفه قرارداد سیاوش یزدانی توسط باشگاه استقلال، می‌تواند ابعاد مختلفی را در بر دالشته باشد؛ اتفاقاتی که می‌تواند پای باشگاه استقلال را به شرایط خطرناکی باز کند!

به گزارش صبح اقتصاد، ماجرای سیاوش یزدانی با باشگاه استقلال، به چالش‌ پیچیده‌ای برای آبی‌ها تبدیل شده است. ماجرا از جایی شروع شد که مدافع استقلال، توسط کادر فنی پس از بازی این تیم مقابل سپاهان کنار گذاشته شد و در اختیار باشگاه قرار گرفت. پس از این اتفاق، سیاوش یزدانی به طور رسمی در لیست خروج ریکاردو ساپینتو قرار گرفت اما این بازیکن تمایلی برای جدایی نداشت تا کار برای استقلال سخت‌تر شود.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان با اعلام باشگاه استقلال، با توجه به شرایطی که در قرارداد یزدانی وجود داشت، باشگاه استقلال قرارداد این بازیکن را یک‌طرفه فسخ کرد. این باشگاه در این رابطه با انتشار بیانیه‌ای نوشت: نکته قابل تامل این‌که «به دلیل رعایت نکردن مفاد قرارداد توسط این بازیکن در گذشته، باشگاه پیش از این هم می‌توانست قرارداد خود با وی را به صورت یک طرفه فسخ نماید اما با توجه به صحبت های انجام شده و جهت حفظ شان و جایگاه سیاوش یزدانی، این امر اتفاق نیفتاد. با این حال به دلیل تخلفات صورت گرفته توسط یزدانی که بر خلاف قرارداد منعقد شده میان او و باشگاه بود، باشگاه استقلال پیش از پایان زمان رسمی و قانونی نقل و انتقالات نیم فصل، قرارداد خود با این بازیکن را فسخ کرد.»

با فسخ‌ یک‌طرفه قرارداد یزدانی توسط باشگاه استقلال،‌ این بازیکن به طور رسمی از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شد اما مساله‌ای که وجود دارد، این است که فسخ این قرارداد بدون توافق با سیاوش یزدانی صورت گرفته است و با این وجود پیامدهای حقوقی و قضایی مختلفی حول این پرونده شکل خواهد گرفت.

حق با استقلال است یا یزدانی؟

طبق آیین‌نامه نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران، در قراردادی که میان بازیکن و باشگاه منعقد شده است، هر یک از دو طرف می‌توانند در شرایط مشخصی اقدام به فسخ قرارداد کنند. طبق ماده ۱۵ این آیین‌نامه، طرفین قرارداد می‌توانند با داشتن «دلیل موجه» اقدام به فسخ قرارداد کنند.

یک جدایی بی‌دردسر یا محرومیت و جریمه برای استقلال؟

باشگاه استقلال به دنبال پیدا کردن «دلیل موجه»!

در حال حاضر، طرفی که باید حقانیت خود را ثابت کند، باشگاه استقلال است که قرارداد یزدانی را یک‌طرفه فسخ کرده است و در غیر این صورت استقلال با شکایت بازیکن مذکور محکوم به جریمه و پرداخت غرامت و شاید محرومیت از نقل‌وانتقالات می‌شود!

دلایل استقلال برای فسخ قرارداد یزدانی

طبق پیگیری‌های انجام شده،‌ باشگاه استقلال چند مورد انضباطی را برای سیاوش یزدانی در نظر گرفته است که با آن‌ها بتواند فسخ‌ یک‌طرفه این قرارداد را موجه کند. در حال حاضر دعوای حقوقی سیاوش یزدانی و باشگاه استقلال وارد فرایند قضایی خود نشده است اما در صورتی که باشگاه استقلال نتواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای فسخ قرارداد مدافع سابق آبی‌ها ارائه کند،‌ محکوم به پرداخت غرامت و جریمه خواهد شد. طبق بند ۱ ماده ۱۸ آیین‌نامه نقل و انتقالات سازمان لیگ، در همه موارد فسخ قرارداد بدون داشتن «دلیل موجه»، طرف فسخ کننده قرارداد موظف به پرداخت غرامت است.

یک جدایی بی‌دردسر یا محرومیت و جریمه برای استقلال؟

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین مساله در این دعوای حقوقی، مربوط به موجه بودن یا نبودن این اتفاق است. اگر آبی‌ها دلیل موجهی برای فسخ قرارداد این بازیکن نداشته باشند، باید غرامتی را حداقل به اندازه مدت زمان قرارداد این بازیکن پرداخت کند و چه بسا محکوم از فصل نقل‌وانتقالات شود اما اگر دلایل استقلال موجه باشد، این باشگاه هیچ غرامتی پرداخت نمی‌کند و خطری هم آبی‌ها را محکوم نخواهد کرد.

البته هنوز اعلام نشده که سیاوش یزدانی از استقلال شکایت خواهد کرد یا خیر اما مشخصا این بازیکن تابستان امسال قرارداد خود را در دوره مدیریت مصطفی آجرلو تا سال ۱۴۰۳ تمدید کرده و در هنگام جدایی یک سال و نیم از قراردادش باقی مانده بود.

  • منبع خبر : ایسنا