یک پنجم جمعیت کشور از برنامه‌های آموزشی تلویزیون استفاده کردند
یک پنجم جمعیت کشور از برنامه‌های آموزشی تلویزیون استفاده کردند
مدیرشبکه آموزش سیما گفت: یک پنجم جمعیت کشور از برنامه‌های آموزشی تلویزیون در ایام تعطیلی مدارس استفاده کردند.

یک پنجم جمعیت کشور از برنامه‌های آموزشی تلویزیون استفاده کردند

مدیرشبکه آموزش سیما گفت: یک پنجم جمعیت کشور از برنامه‌های آموزشی تلویزیون در ایام تعطیلی مدارس استفاده کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه خبر با اشاره به این که هم اکنون در برنامه‌های آموزشی تلویزیون به آموزش عینی رسیده و در این مرحله وارد آموزش مستقیم دروس و توسعه یادگیری شده‌ایم، اظهار کرد: نهضت فراخوان یادگیری دانش‌آموزی بچه‌ها به نوع جدید شکل گرفت.

وی افزود: با اعتماد به سیاست‌های حاکمیتی دو نهاد رسانه ملی و وزارت آموزش و پرورش و همراهی معلمان که توانستند در ایام تعطیلی مدارس آموزش را تعطیل نکنند، اتفاق بزرگی افتاد و در روزهای نخست آموزش از طریق تلویزیون ۱۰ تا ۱۲ کلاس داشتیم به مدت روزانه ۳۰۰ دقیقه.

مدیرشبکه آموزش سیما گفت: از روز دوشنبه یعنی دو روز بعد از شروع آموزش‌ها، فاز دوم را آغاز کردیم و حجم عمده دروس مربوط به دوره متوسطه است که به ۱۴ تا ۱۶ کلاس درس روزانه به میزان ۴۰۰ دقیقه دست یافتیم و از شنبه ۱۷ اسفند ماه با برنامه‌ریزی قبلی شبکه ۴ سیما نیز وارد بحث آموزش دانش‌آموزان شد.

روزانه ۳۶ کلاس درس به مدت ۹۰۰ دقیقه از طریق تلویزیون ارائه می‌شود

احمدی افزادی ادامه داد: هم اکنون شبکه آموزش برنامه‌های خود را از ۱۴ کلاس به ۲۴ کلاس و به میزان ۶۰۰ دقیقه در روز رسانده است که ۱۲ کلاس نیز به میزان ۳۰۰ دقیقه در شبکه ۴ سیما داریم و در مجموع روزانه ۳۶ کلاس درس به مدت ۹۰۰ دقیقه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این که ایران کشوری پهناور است و هر منطقه امکانات متفاوتی دارد، متذکر شد: عدالت آموزشی ایجاب می‌کند بحث آموزش را به همه جا برسانیم، امکانات مرکز کشور با مناطق محروم متفاوت است و هم اکنون تمام مدارس تلاش می‌کنند تا دانش‌آموزان را به روز کنند که این قابل تقدیر است، اما در کنار آن به یک نخ تسبیح نیاز داریم که اقدام آموزش و پرورش و رسانه ملی این نخ تسبیح است.

مدیرشبکه آموزش سیما بیان کرد: ما بر مبنای کتاب درسی کار می‌کنیم و به معلمان مدارس از حاشیه ارس تا کارون یعنی در کل کشور متری داده‌ایم که براساس آن حرکت می‌کنند.

یک پنجم جمعیت کشور از برنامه‌های آموزشی تلویزیون استفاده می‌کنند

احمدی افزادی درباره میزان استقبال از برنامه‌آموزشی تلویزیون، خاطر نشان کرد: میزان استقبال فراوان بوده و اواخر هفته گذشته مرکز تحقیقات صدا و سیما پژوهشی انجام داد که مطابق آن یک پنجم جمعیت کشور به طور مستقیم از برنامه‌های آموزشی استفاده کردند و این اتفاق، سه‌شنبه هفته گذشته که ۳ روز از شروع برنامه‌های آموزشی تلویزیون می‌گذشت، رخ داد که نشان می‌دهد استقبال گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: سه اتفاق در آینده نزدیک رخ می‌دهد از جمله این که مراکز استانها با سرگروه‌های آموزشی در ایام عید وارد میدان می‌شوند، همچنین سامانه هفت به صورت تعاملی که امکان پرسش و پاسخ علمی را فراهم می‌کند از هفته آینده توسط شبکه آموزش راه‌اندازی می‌شود.