یک کارشناس مسائل بین‌الملل: روابط ایران و روسیه تحت تأثیر رژیم صهیونیستی نیست
یک کارشناس مسائل بین‌الملل: روابط ایران و روسیه تحت تأثیر رژیم صهیونیستی نیست
یک کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه روابط ایران و روسیه تحت تأثیر رژیم صهیونیستی نیست،‌ گفت:‌ این رژیم تلاش می‌کند تا به عنوان بازیگر مخرب در منطقه عمل کند.

به گزارش صبح اقتصاد یک کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه روابط ایران و روسیه تحت تأثیر رژیم صهیونیستی نیست،‌ گفت:‌ این رژیم تلاش می‌کند تا به عنوان بازیگر مخرب در منطقه عمل کند.

حسن عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود نسبت به سفر نفالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه پس از سفر سردار باقری و ارتباط روسیه با اسرائیل در نوع روابط با تهران گفت: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا به عنوان بازیگر مخرب در منطقه عمل کند. نکته جالب این است که تقریبا همه کشورها به گونه‌ای نحوه تعامل رژیم صهیونیستی را می‌شناسند. رژیمی که اساس کارش مبتنی بر اشغالگری،‌ترور، قتل و بمباران مناطق مسکونی فلسطینی‌ها است.

وی تصریح کرد: در خارج از سرزمین‌های اشغالی هم کمتر کشوری در دنیا می‌توانید پیدا کنید که نداند رژیم صهیونیستی عامل ترور و ایجاد ناامنی است بنابراین کشورهای مختلف چندان روی صحبت‌های رژیم صهیونیستی حساب باز نمی‌کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل همچین خاطر نشان کرد:‌ از ۲۰ سال پیش تاکنون تمام نخست وزیران این رژیم یکی پس از دیگری معتقد بودند که ایران تا شش ماه دیگر به بمب اتم دسترس پیدا می‌کند اما اکنون ۲۰ سال گذشته و در دکترین جمهوری اسلامی ایران اصلا بمب اتم وجود ندارد و فتوای رهبری هم تأکید دارد که این مسئله حرمت شرعی دارد ضمن اینکه ۴۰ تا ۵۰ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مراکز جامع اطلاعاتی امنیتی آمریکا نیز اذعان دارند که ایران هیچ گونه انحرافی نداشته است.

عابدینی اظهار داشت: در واقع صحبت‌هایی که رژیم صهیونیستی از زبان وزیر جنگ، نخست وزیر و یا وزیر خارجه‌اش بیان می‌کند دروغ‌هایی است که تکرار می‌شود و حتی بسیاری از اوقات خبرگزاری‌ها این ادعاها را پوشش خبری نمی‌دهند لذا خیلی مهم نیست که رژیم صهیونیستی چگونه رفتار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در مورد روابط ایران و روسیه نیز باید گفت روابط این دو کشور راهبردی است و در حوزه‌های مختلف حتی در سوریه شاهد بودیم که به بالاترین حد خود در حوزه امنیتی و نظامی رسیده است، از طرفی با پیوستن ایران به شانگهای روابط دو کشور به زمینه‌های اقتصادی نیز کشیده خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان اظهار کرد:‌ رفت و آمد میان مقامات بلندپایه ایران و روسیه یک امر عادی است و در طی دو، سه ماه گذشته بارها در سطوح مختلف اعم از دیپلماسی یا نظامی این روابط برقرار شده است بنابراین خیلی تحت تأثیر رژیم صهیونیستی نیست.