۱۰ ماهواره «ایریدیوم» به فضا پرتاب شدند
۱۰ ماهواره «ایریدیوم» به فضا پرتاب شدند

شب گذشته یک موشک متعلق به اسپیس ایکس ، ۱۰ ماهواره «ایریدیوم» را به مدار زمین برد. این هشتمین و آخرین محموله از ماهواره های ایریدیوم است که به فضا می رود. به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از  آسوشیتدپرس، شب گذشته یک موشک اسپیس ایکس ۱۰ ماهواره ایریدیوم را به مدار زمین […]

شب گذشته یک موشک متعلق به اسپیس ایکس ، ۱۰ ماهواره «ایریدیوم» را به مدار زمین برد. این هشتمین و آخرین محموله از ماهواره های ایریدیوم است که به فضا می رود.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از  آسوشیتدپرس، شب گذشته یک موشک اسپیس ایکس ۱۰ ماهواره ایریدیوم را به مدار زمین برد.

ماهواره های جدید شرکت  مخابراتی ایریدیوم از مقر هوایی در کالیفرنیا به آسمان پرتاب شدند. هر ماهواره به طور جداگانه از قسمت بالایی یک موشک فالکون ۹ پرتاب شد.

علاوه بر این موارد قسمت اول موشک فالکون ۹ نیز به طور موفقیت آمیز در اقیانوس آرام فرود آمد.

این دومین بار است که یک بوستر یک موشک اسپیس ایکس به طور موفقیت آمیز پرتاب و درزمین فرود می آید. همچنین موشک مذکور در ماه سپتامبر از ایالت فلوریدا به آسمان پرتاب شده بود.

این هشتمین و آخرین محموله از ماهواره های ایریدیوم است که به فضا فرستاده می شود زیرا شرکت مذکور قصد دارد نسل جدیدی از ماهواره ها را جایگزین کل ناوگان فعلی خود کند.

شرکت ایریدیوم ۷۵ ماهواره در مدار زمین دارد./مهرنیوز