۱۲۲۳ ابتلا و ۷۴ فوتی جدید کرونا
۱۲۲۳ ابتلا و ۷۴ فوتی جدید کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۲۲۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد  دکتر جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.”۱۲۲۳ ابتلا و ۷۴ فوتی جدید کرونا در کشور”

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۸۶۴۷ نفر رسید.

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲۷۷ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۷۹۳۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته وی، ۲۶۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۵۰۸ هزار و ۲۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.”۱۲۲۳ ابتلا و ۷۴ فوتی جدید کرونا در کشور”

وی گفت: همچنان در فاز مدیریت شده بیماری هستیم و البته به هیچ وجه شرایط عادی را در هیچ کجای کشور مشاهده نمی کنیم و لذا توصیه ما همچنان رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و ترددهای ضروری است.

  • اگر حس می کنید بیمار هستید حتی با داشتن علایم خفیفی چون سردردو آبریزش بینی ، تا زمان بهبود در خانه بمانید.

    چراکه پرهیز از ارتباط با دیگران و عدم مراجعه به مراکز درمانی می تواند موجب عملکرد بهتر این مراکز و کمک به محافظت از شما و دیگران در برایر کووید-۱۹ و سایر ویروس ها باشد.

  • اگر تب، سرفه و مشکل تنفسی دارید ، سریعاً به دنبال دریافت توصیه های پزشکی باشید، زیرا ممکن است (علایمتان)به دلیل عفونت تنفسی یا بیماری جدی دیگری باشد.  هرچه زودتر تماس بگیرید و اگر به تازگی سفر کرده اید یا در تماس با دیگر مسافران  بوده اید این مطلب را به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی  اطلاع دهید. اگر پیش از مراجعه به مراکز درمانی با آنها تماس بگیرید، به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی کمک می کنید تا شما را به مرکز بهداشتی مناسب ارجاع دهند. این کار مانع از گسترش احتمالی کوید-۱۹ و دیگر ویروس ها نیز می شود.
  • منبع خبر : ایسنا