۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و راه روستایی خوزستان افتتاح شد
۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و راه روستایی خوزستان افتتاح شد

وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به ماهشهر به صورت همزمان ۱۴۰ کیلومتر جاده را در خوزستان افتتاح کرد. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که امروز (۱۳ شهریورماه) به ماهشهر سفر کرده بود به طور همزمان ۵۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و ۸۸ کیلومتر راه روستایی در محورهای ماهشهر به هندیجان، رامهرمز […]

وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به ماهشهر به صورت همزمان ۱۴۰ کیلومتر جاده را در خوزستان افتتاح کرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که امروز (۱۳ شهریورماه) به ماهشهر سفر کرده بود به طور همزمان ۵۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و ۸۸ کیلومتر راه روستایی در محورهای ماهشهر به هندیجان، رامهرمز به بهبهان، باغ‌ملک به قلعه تل، سردشت به دزفول و محور اهواز تا چذابه  و مسیر زوار اربعین را افتتاح کرد.

در مجموع ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی با ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی افتتاح شدند.

با حضور وزیر راه؛

۲۸ کیلومتر از باند دوم محور ماهشهر – هندیجان زیر بار ترافیک رفت

۲۸ کیلومتر از باند دوم محور ماهشهر – هندیجان امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

در پروژه طراحی و ساخت کمربندی ماهشهر و قسمتی از باند دوم محور آبادان – ماهشهر، احداث کنار گذر ماهشهر به طول ۲۸ کیلومتر چهارخطه، هفت دستگاه تقاطع غیر همسطح و رمپ و لوپ مربوطه و ۱۱ کیلومتر از باند دوم محور آبادان – سربندر مدنظر بوده که پس از گذشت حدود یک سال از شروع پروژه، ۱۸ کیلومتر از باند دوم محور هندیجان- ماهشهر و پس از سه سال از شروع پروژه نیز ۱۰ کیلومتر دیگر از باند دوم محور هندیجان- ماهشهر اجرا شده است.

هدف از اجرای این طرح کاهش بار ترافیکی شهر ماهشهر، توسعه زیربناهای کشور، افزایش سرعت حمل و نقل، افزایش ایمنی جاده های استان، افزایش سرعت ترانزیت کالا است. چراکه جاده ماهشهر هندیجان جزو نوار ساحلی جنوب کشور بوده و یکی از پرترددترین جاده‌های استان است که با توجه به دوطرفه بودن جاده و کاهش ضریب ایمنی جزو مسیرهای پرحادثه محسوب میشود و باعث تصادفات زیادی شده است و از چندین سال پیش دوبانده کردن این جاده در دستور کار قرار گرفته است.