۱۸۵ میلیون متر مکعب روان آب بارش باران وارد رودخانه‌های استان بوشهر شد
۱۸۵ میلیون متر مکعب روان آب بارش باران وارد رودخانه‌های استان بوشهر شد
رئیس مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۳۴۰ میلیمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت شده است، گفت: در بارندگی سال آبی جاری، بیش از ۱۸۵میلیون متر مکعب روان آب وارد رودخانه‌های استان بوشهر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، بهمن گشتاسب ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه در ۱۳ روز امسال بارش‌های مطلوبی در استان بوشهر ثبت شده، اظهار داشت: در این مدت در تالاب حله ۴۲٫۵ میلیمتر، مند ۲۸٫۵ میلیمتر و دیگر نقاط کمتر از ۱۹ میلیمتر بارش باران به ثبت رسیده است.

وی،  از ثبت  ۳۴۰ میلیمتر بارش باران در سال آبی جاری خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر تاکنون ۳۴۰ میلیمتر بارش داشته و تحقق بارندگی سال آبی جاری نسبت به میانگین بلندمدت مشابه ۱۴۶ درصد بوده است.

رئیس مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از استقرار ۳۱ ایستگاه باران سنجی در استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در بارندگی سال آبی جاری، بیش از ۱۸۵میلیون متر مکعب روان آب وارد رودخانه‌های استان بوشهر شده است.

گشتاسب افزود: در این مدت ۵۵ میلیون متر مکعب آب وارد رودخانه دالکی شد که ۸ میلیون متر مکعب آن برای تأمین آب نخیلات وارد شبکه و کانال آبرسانی نخلستان‌ها شده است.

وی، از ورود ۴۹ میلیون متر مکعب روان آب به رودخانه شاهپور دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: ۸۱ میلیون متر مکعب نیز از روان‌آبهای بارش باران، به رودخانه‌های مند دشتی، باغان، باهوش و دیگر رودخانه‌های فصلی استان بوشهر وارد شده است.

رئیس مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه رودخانه‌های استان شرایط سیلابی شدن ندارند گفت: در بارندگی‌های اخیر بیش از ۱۹۵ میلیون متر مکعب روان آب در سد رئیسعلی دلواری ذخیره شد و اکنون ظرفیت آن به ۲۸۸ میلیون متر مکعب رسیده است.

گشتاسب از ذخیره شدن آب در ۴۱ درصد حجم سد رئیسعلی دلواری دشتستان خبر داد و بیان کرد: سال قبل در این وقت، ۱۲۹ میلیون متر مکعب آب در سد رئیسعلی دلواری ذخیره بود که امسال با افزایش بیش از ۲ برابری مواجه است.

  • منبع خبر : تسنیم