۱۹۵ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۲۳۱۶ بیمار جدید
۱۹۵ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۲۳۱۶ بیمار جدید
سخنگوی وزارت بهداشت، از فوت ۱۹۵ بیمار مبتلا به کرونا در کشور طی شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد سیما سادات لاری، بعد از ظهر شنبه در ارتباط زنده تلویزیونی، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.” ۱۹۵ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته”

وی با اشاره به شناسایی ۲۳۱۶ مورد جدید کرونا، مجموع افراد مبتلا در کشورمان را ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ نفر اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به ۱۹۵ مورد جدید فوتی در شبانه روز گذشته، گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر از افراد مبتلا، جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: از مجموع افراد مبتلا، ۲۵۱ هزار و ۳۱۹ نفر بهبود یافته‌اند.

لاری گفت: در حال حاضر، ۳۶۷۰ نفر از بیماران کرونا در وضعیت شدید و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۶۳۴ مورد تست تشخیصی کرونا در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت انجام شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا که بصورت ویدیو کنفرانسی با مشارکت استانداران سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به به برخی درخواست ها مبنی بر تعطیلی و بستن محورهای مواصلاتی مازندران به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در این زمینه، ستاد استانی بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم می‌گیرد و با توجه به اینکه همزیستی با این ویروس در کل جهان اجرا می شود، نمی توان با تعطیلی، معیشت و اقتصاد را به خطر انداخت اما ضرورت دارد که مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

وی از افزایش همراهی مردم در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به ۷۵ درصد رسیده است که نتیجه این امر در حدود دو هفته آینده مشخص خواهد شد.

حسین‌زادگان، مطب‌ها و پاساژها را از مکان های چالش برانگیز در شیوع ویروس کرونا برشمرد و تصریح کرد: اگر فعالان این دو قشر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت بیشتری نداشته باشند، احتمال اعمال محدودیت وجود خواهد داشت.

استاندار مازندران در خصوص وضعیت این بیماری در آمل نیز گفت: کمبودهای تخت و دستگاه های اکسیژن ساز در مراکز درمانی آمل برطرف شده اما نمی توان تنها مسافران را مقصر اصلی افزایش بیماری دانست چون حجم مسافران شهرستان های غرب استان بیشتر از آمل است.

  • منبع خبر : مهر