۲۰۰ کشته و ۱۶۸۶ مجروح/ قطعی برق و کمبود چادر/اعلام۳روز عزای عمومی
۲۰۰ کشته و ۱۶۸۶ مجروح/ قطعی برق و کمبود چادر/اعلام۳روز عزای عمومی

شامگاه یکشنبه به دنبال وقوع زمین‌لرزه‌ در غرب کشور، تعداد زیادی از استان‌ها تکان خوردند، مسئولان از آغاز کار آواربرداری خبر داده‌اند و آمار فوتی‌ها در حال افزایش است. خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: لرزیدن تعداد زیادی از استان‌های کشور طی شامگاه یکشنبه موجب وحشت عمومی و حضور مردم در خیابان‌ها شد. در این گزارش علاوه […]

شامگاه یکشنبه به دنبال وقوع زمین‌لرزه‌ در غرب کشور، تعداد زیادی از استان‌ها تکان خوردند، مسئولان از آغاز کار آواربرداری خبر داده‌اند و آمار فوتی‌ها در حال افزایش است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: لرزیدن تعداد زیادی از استان‌های کشور طی شامگاه یکشنبه موجب وحشت عمومی و حضور مردم در خیابان‌ها شد. در این گزارش علاوه بر آخرین وضعیت خسارات زلزله در غرب کشور، اخبار برخی از استان‌هایی که در جریان این زمین‌لرزه تکان خوردند آمده است.

مطابق اطلاعات اولیه منشأ لرزش استان‌های مختلف کشورمان وقوع زلزله در مرز کرمانشاه با کشور عراق بوده است. این زمین‌لرزه در منطقه «ازگله» استان کرمانشاه ثبت‌شده است.

جزئیات اخبار مربوط به این زمین‌لرزه را در زیر می‌خوانید.

۰۸:۳۵مردم از تردد بی مورد در مکان های زلزله زده خودداری کنند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای منتهی به مناطق زلزله زده استان در راستای تسهیل و سرعت در خدمات رسانی به آن ها خبر داد و گفت: از مردم می خواهیم از تردد بی مورد در مناطق زلزله زده و ایجاد ترافیک خودداری کنند.

۰۸:۳۰  شمار کشته شدگان زلزله شب گذشته به ۲۰۰ نفر رسید

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه آخرین آمار کشته شدگان زمین لرزه شب گذشته را در کشور ۲۰۰ نفر بیان کرد و گفت: ۱۶۴ نفر از این تعداد در استان کرمانشاه فوت کرده اند، وی همچنین آخرین آمار زخمی ها را ۱۶۸۶ نفر در مجموع استان های درگیر با زمین لرزه اعلام کرد.


۰۷:۳۰ افزایش تعداد مجروحان

بهنام سعیدی معاون پیش‌بینی و پیشگیری و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آمار مجروحان زلزله را ۱۶۸۴ نفر اعلام کرد.


۰۷:۲۰ پیام رهبر معظم انقلاب برای کمک به آسیب دیدگان زلزله


۰۶:۵۹ بالگردها پرواز کردند

امیر سرتیپ حیدری فرمانده  نیروی زمینی ارتش با اشاره به پرواز بالگردها به سمت مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: پادگان ابوذر سرپل ذهاب بیمارستان شد.

۰۶:۲۲ کمک رسانی قرارگاه خاتم الانبیاء در آواربرداری مناطق زلزله‌زده

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از اعزام نیرو و ماشین آلات به مناطق زلزله زده خبر داد.


۰۶:۱۱ نیاز به چادر برای اسکان اضطراری

فرماندار قصرشیرین گفت: فوری ترین نیاز ما در قصر شیرین تعدادی چادر برای اتمام عملیات اسکان اضطراری است.


۰۵:۵۲ محورهای مواصلاتی روستایی کرمانشاه تا ۱۰صبح باز می‌شوند

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: محورهای مواصلاتی روستایی کرمانشاه تا ۱۰صبح باز می‌شوند.


۰۵:۲۱ تعداد کشته ها به ۱۴۱ نفر رسید

بهنام سعیدی معاون پیش‌بینی و پیشگیری و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آمار کشته ها را ۱۴۱ و مجروحان را ۸۶۶ نفر اعلام کرد.


۰۵:۰۰ ۳ روز عزای عمومی در کرمانشاه اعلام شد

استاندار کرمانشاه سه روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام کرد.


۰۴:۴۹ فعالیت ۷۳۰ نیرو در مناطق زلزله‌زده/عمده کار نجات و جستجو انجام شد

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به فعالیت ۷۳۷ نیروی امدادی در مناطق زلزله‌زده گفت: عمده کار جستجو و نجات زلزله‌زدگان انجام‌شده است. مرتضی سلیمی در سخنانی با اشاره به اینکه ۲۹ تیم جستجو و نجات در مناطق زلزله زده فعال هستند، اظهار داشت: علاوه بر این ۳۳ تیم امدادی دیگر در منطقه حضور دارند.

وی با بیان اینکه نیروهای ۴ استان همدان، لرستان، کردستان و مرکزی وارد مناطق زلزله شده اند، تصریح کرد: بخش عمده ای از کار جستجو و نجات زلزله زدگان انجام شده است و امیدواریم تا قبل از طلوع آفتاب کار جستجو و نجات افراد پایان یابد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ۲۵ درصد مردم زلزله زده اسکان اضطراری یافته اند، افزود: ۹ تیم درمان اضطراری نیز در مناطق زلزله زده حضور دارند. اقلام چادر و پتو نیز قبل از ساعت ۸ تا ۹ صبح از سوی استان های مختلف به مناطق زلزله زده می رسند.


۴:۳۸ تعداد کشته ها به ۱۲۹ نفر رسید

معاون استاندار کرمانشاه تعداد کشته های زلزله در استان کرمانشاه را ۱۲۹ نفر و تعداد مصدومان را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرد.


۰۴:۳۵ آغاز عملیات آواربرداری در کرمانشاه

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که ساعت ۴ بامداد امروز آغاز شده و در حال برگزاری است، اظهار کرد: آواربرداری‌ها در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه آغازشده است.


۴:۲۳ تعداد جان باختگان تا ساعت ۴ بامداد ۱۱۷ نفر

وزیر کشور تعداد جان باختگان زلزله را تا ساعت چهار بامداد دوشنبه ۱۱۷ نفر اعلام کرد.

بنابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی گفته است: کار امداد و نجات همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی چادرهای اضطراری به صاحبان خانه هایی که منزلشان آسیب دیده است توزیع می کنند.


۰۳:۵۸ نیاز زلزله‌زدگان به پتو/ مشکل سوخت در کرمانشاه نداریم

استاندار کرمانشاه از نیاز زلزله‌زدگان به پتو خبر داد و گفت: در جایگاه‌های سوخت خودرو کرمانشاه، مشکل سوخت نداریم. هوشنگ بازوند با بیان اینکه الان جاده های ارتباطی برقرار است، تصریح کرد: هنوز برخی روستاها و بخش ها برق شان وصل نشده که فکر میکنم تا یک ساعت دیگر برق این مناطق وصل شود.


۰۳:۵۰ افزایش تعداد کشته ها به ۹۳ نفر

رئیس اورژانس کشور از افزایش تعداد کشته های زلزله در استان کرمانشاه به ۹۳ نفر خبر داد. این امار را شبکه خبر به نقل از پیرحسین کولیوند تایید کرده است.


۰۳:۴۴ برق «سرپل ذهاب» قطع است/ کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از قطعی برق در منطقه «سرپل ذهاب» و کمبود پزشک متخصص خبر داد.


۰۳:۲۷ افزایش تعداد بالگردهای امدادی اعزامی به مناطق زلزله‌زده به ۱۰ فروند

رئیس سازمان امداد و نجات از افزایش تعداد بالگردهای امدادی اعزامی به مناطق زلزله‌زده، به ۱۰ فروند خبر داد.


۰۳:۱۹ سرما در مناطق زلزله زده کرمانشاه/ مردم در خیابان ها آتش افروختند


۰۲:۱۵ ادارات استان کرمانشاه فردا تعطیل نیست

ادارات استان کرمانشاه فردا تعطیل نیست و فقط مدارس استان تعطیل است.


۰۲:۱۴ بسیج امکانات سپاه/ ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در ایلام و کرمانشاه

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در استان‌های کرمانشاه و ایلام برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان خبر داد.


۲:۰۴ دستور وزیر بهداشت

با دستور وزیر بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظف شدند نسبت به اعزام کادر درمانی متخصص، تجهیزات پزشکی، آمبولانس و تامین خون مورد نیاز برای مراکز درمانی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.


۰۲:۰۳ آمار کشته ها به ۶۱ نفر رسید

رئیس اورژانس کشور تعداد کشته های زلزله در سرپل ذهاب استان کرمانشاه را ۶۱ و تعداد مجروحان را ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

کولیوند با اشاره به اینکه با هماهنگی با عزیزان سپاه و فرمانده پدافند غیرعامل و فرمانده نیروی زمینی ارتش، ۲۰ فروند بالگرد آماده شده است، افزود: یک هواپیما هم برای انتقال مصدومین به تهران آماده است.


۰۱:۴۸ اسکان اضطراری زلزله‌زدگان ۳ شهر استان کرمانشاه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در ۳ شهر استان کرمانشاه خبر داد.


۰۰:۵۹ ستاد بحران وزارت کشور تشکیل جلسه داد/ زلزله در مرز رخ داده است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تشکیل جلسه ستاد بحران وزارت کشور در پی وقوع زلزله خبر داد و گفت: آمار مجروحان و فوتی‌ها ضدونقیض است.

اسماعیل نجار در سخنانی با اشاره به اینکه ستاد بحران وزارت کشور در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه تشکیل جلسه داده است، اظهار داشت: زلزله ۷.۳ ریشتری در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه در مرز استان کرمانشاه و عراق داشتیم، نزدیک ترین محل به کانون زلزله در کرمانشاه، منطقه «ازگله» است و با شهرهای عراق فاصله دارد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هم وقوع چنین زمین لرزه ای در آن منطقه نداشته ایم، تصریح کرد: منطقه ازگله ۵ کیلومتر با کانون زلزله فاصله دارد؛ این زلزله استان های همجوار را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه زلزله در قصرشیرین و سرپل ذهاب و روستاهای منطقه شمال غرب کرمانشاه بیشترین تاثیر را داشته است، افزود: آمار مجروحان و فوت شدگان حادثه یک مقدار ضد و نقیض است و به محض جمع بندی؛ آمار صحیح ارائه می شود.


۰۰:۴۶ ریزش کوه باعث انسداد برخی محورهای استان کرمانشاه شد

بهمن خسروانی  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در محورهای ثلاث باباجانی- جوانرود، پاتاق- سرپل‌ذهاب و محور باینگان به پاوه، ریزش کوه باعث انسداد محورها شده است.


۰۰:۴۵ آخرین وضعیت زوار در عراق

مجید آقابابایی مدیرکل مرزی وزارت کشور اعلام کرد که به رغم حادثه زلزله ساعاتی قبل در عراق ، ایران و نوار مرزی دو کشور زائران ایرانی در امنیت و آرامش در حال ورود به کشور هستند.


۰۰:۴۳ ثبت ۱۲ پس لرزه

پس از وقوع زمین لرزه ۷.۲ ریشتری در استان کرمانشاه ۱۲  پس لرزه تا کنون ثبت شده است.


۰۰:۴۲ تمام فرودگاه‌های غرب کشور فعال هستند

شرکت فرودگاه ها اعلام کرد: با وجود زلزله به وقوع پیوسته در غرب ایران، تمام فرودگاه های این منطقه فعال هستند.

طبق اعلام این شرکت، فرودگاههای ایلام، همدان، سنندج، ارومیه و کرمانشاه هیچ اشکالی در فعالیت ندارند و برای پشتیبانی از هرگونه عملیات امدادرسانی احتمالی در آمادگی کامل به سر می برند.


۰۰:۴۰ آمار جدید از امدادرسانی

سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد تا کنون ۶۰ مصدوم  به بیمارستان قصرشیرین منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

پیرحسین کولیوند در سخنانی اظهار داشت: تاکنون دو نفر براثر زلزله فوت شده اند.


۰۰:۳۹ دستور رئیس جمهوری

رییس جمهوری دستورات لازم را برای امدادرسانی و رسیدگی به مردم مناطق زلزله زده غرب کشور صادر کرد.

در پی وقوع زلزله در بخشهایی از استانهای غربی و مرکزی کشور ، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان روند امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه قرار گرفت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.


۰۰:۳۷ ۲۰ فروند بالگرد آماده پرواز هستند

رئیس اورژانس کشور از امدادرسانی به ۶۰ مصدوم زلزله‌زده در بیمارستان قصر شیرین خبر داد و گفت: ۲۰ فروند بالگرد آماده پرواز هستند.


۰۰:۰۲ لزوم آماده باش استان های معین/۶ نفر در قصر شیرین جان باختند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه بر لزوم آماده باش استان های معین کرمانشاه تاکید کرد و گفت: تاکنون شش نفر در قصر شیرین بر اثر زمین لرزه جان باخته اند.