۲۰ میلیارد دلار قاچاق کالا صورت می گیرد
۲۰ میلیارد دلار قاچاق کالا صورت می گیرد

علی اصغر یوسف نژاد از قاچاق ۲۰ میلیارد دلاری از مبادی رسمی و غیر رسمی کشور خبر داد. یوسف نژاد نماینده مردم ساری در گفت وگو با خبرنگار صبح اقتصاد  در باره برخورد با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: ما به جای مبارزه با قاچاق کالا با قاچاقچی مبارزه کنیم. منظور از مبارزه با […]

یوسف نژاد

علی اصغر یوسف نژاد از قاچاق ۲۰ میلیارد دلاری از مبادی رسمی و غیر رسمی کشور خبر داد.

یوسف نژاد نماینده مردم ساری در گفت وگو با خبرنگار صبح اقتصاد  در باره برخورد با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: ما به جای مبارزه با قاچاق کالا با قاچاقچی مبارزه کنیم. منظور از مبارزه با قاجاق کالا از نظر زیر ساختی، کنترل، نظارت و رصد فعالیتهای اقتصادی است.

وی با انتقاد از قاچاق حدود ۲۰ میلیارد دلاری از مجاری رسمی و غیر رسمی کشور گفت: این نگرانی را به کرات از طریق بخش نظارتی مجلس به دولت انتقال دادیم که دولت بسیار ضعیف عمل کرده و مجلس نیز باید نقش نظارتی خود را بیشتر کند.

یوسف نژاد درباره مدون نبودن برنامه ششم در راستای اصل ۴۴ بیان کرد: واگذاریهای مشخص شده  قانونی در زمینه بهره وری، راندمان بیشتر، رقابت پذیری در صنعت و تولید کارهای مناسبی صورت نگرفته است.

عضو سابق کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی درباره شرکتهای خصولتی و واگذاری بین نهادهای دولتی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی این موضوع است که باید به بخش واقعی خصوصی واگذار شود یکی از نگرانیها بخش خصوص وابسته به دولت است که باید واگذاری در قانون اصل ۴۴ بازنگری شود.

عضو فراکسیون امید درباره تناقض آمار در جذب سرمایه گذاری خارجی تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی روش مناسبی برای اشتغال و تولید در کشور است منتها این آمار متناقض در رابطه با قراردادها، ورود پول یا ایجاد شغل است که باید این آمارها با واقعیات تطابق داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که کشورهای پیشرفته میزان جذب سرمایه گذارهای خارجی شان در حدود دو درصد است و چرا ایران به اقتصاد درونگرا توجه ندارد گفت: ما به جای اینکه از ظرفیتهای درونی خود و حفظ اشتغال  استفاده کنیم به سراغ سرمایه گذاری خارجی می رویم.

وی در ادامه درباره فاینانس گفت: بهترین روش سرمایه گذاری خارجی، سرمایه مستقیم است و فاینانس یک نوع قرض است که کشور را بدهکار و یک نگرانی در آینده درست می کند.