۲/۴ میلیون نفر زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال شرکت کردند
۲/۴ میلیون نفر زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال شرکت کردند

 استاندار ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال ۲ میلیون و چهارصد هزار نفر راهی عتبات عالیات شدند که ۹۶۰ هزار نفر از این جمعیت از مرز مهران تردد کردند. قاسم سلیمانی دشتکی در نشست خبری با اصحاب رسانه  با بیان عملکرد اربعین حسینی اظهار داشت: در سال جاری ۲ میلیون و چهارصد هزار […]

 استاندار ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال ۲ میلیون و چهارصد هزار نفر راهی عتبات عالیات شدند که ۹۶۰ هزار نفر از این جمعیت از مرز مهران تردد کردند.

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست خبری با اصحاب رسانه  با بیان عملکرد اربعین حسینی اظهار داشت: در سال جاری ۲ میلیون و چهارصد هزار نفر راهی عتبات عالیات شدند که ۹۶۰ هزار نفر از این جمعیت از مرز مهران تردد کردند.

وی افزود: تجهیز راه‌ها پارکینگ‌ها اصلاح جاده ترشاوه – پل بان رحمان با همکاری بسیج و سپاه، جلوگیری از ورود افراد فاقد مدارک هویتی و استقرار ۴۵۰کانتینر ۵ لایه به منظور ایجاد پوشش امنیتی و جلوگیری از خروج غیرقانونی افراد فاقد مجور، تجهیز سیستم مانیتورینگ با پوشش‌دهی ۴۰۰ کیلومتری از مهمترین اقدامات انجام شده است.

استاندار ایلام افزود: ۹۴ گیت مجهز به تجهیزات شناسایی با مدت زمان اتلاف وقت ۲۰ ثانیه برای هر فرد از دیگر اقدامات انجام شده در اربعین است.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه با ازدحام جمعیتی که از دو روز گذشته داشتیم بین ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر بوده است و پیش‌بینی اسکان و استراحت برای ارائه خدمات به زائران باقیمانده نیز شده است.

سلیمانی دشتکی گفت: تدارکات خوبی  در راستای بازگشت زائران انجام شده و استقرار تیم‌های  پزشکی مجهز با امکانات آمبولانس، تجهیزات پزشکی و همچنین دارو از صفر تا صد درمان از عمل جراحی تا درمان سرپایی همچنین تجهیزات رادیولوژی را در این راستا صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: اگر برخی زائران احساس سرماخوردگی یا مسمومیت کنند حتما به پزشک در ورود به گیت‌ها رجوع کنند و عوامل پزشکی کاملا جهت ارائه خدمات به آنها آمادگی دارند.