۳۲پله صعود لجستیک ایران
۳۲پله صعود لجستیک ایران

در جدیدترین گزارش بانک جهانی در خصوص شاخص عملکرد لجستیک، ایران توانست با کسب نمره ۲.۸۵ در میان ۱۶۳ کشور در رده ۶۴ قرار گیرد.  جدیدترین گزارش بانک جهانی در خصوص شاخص عملکرد لجستیک منتشر شد. این گزارش هر دو سال یک‌بار و تحت عنوان «ارتباط برای رقابت» منتشر می‌شود. در گزارش امسال (۲۰۱۸) که عملکرد […]

در جدیدترین گزارش بانک جهانی در خصوص شاخص عملکرد لجستیک، ایران توانست با کسب نمره ۲.۸۵ در میان ۱۶۳ کشور در رده ۶۴ قرار گیرد.

 جدیدترین گزارش بانک جهانی در خصوص شاخص عملکرد لجستیک منتشر شد. این گزارش هر دو سال یک‌بار و تحت عنوان «ارتباط برای رقابت» منتشر می‌شود.

در گزارش امسال (۲۰۱۸) که عملکرد لجستیکی بیش از ۱۶۰ کشور در مقیاس یک (بدترین) تا ۵ (بهترین) مورد بررسی قرار گرفته، آلمان با کسب نمره ۴.۲ در «شاخص عملکرد لجستیک» توانست به‌عنوان بهترین کشور در رده نخست این رتبه‌بندی قرار گیرد.

یکی از نکات حائز اهمیت این گزارش، بهبود چشمگیر عملکرد ایران و جایگاه مناسب آن در رتبه‌بندی امسال است. ایران توانست با کسب نمره ۲.۸۵ در میان ۱۶۳ کشور در رده ۶۴ قرار گیرد.

این در حالی است که در گزارش قبلی (سال ۲۰۱۶)، ایران با کسب نمره ۲.۶ در جایگاه ۹۶ قرار داشت.

در گزارش سال ۲۰۱۲ نیز ایران با نمره ۲.۴۹ در رده ۱۱۵ جهان جای داشت. بر اساس آمارهای جدید گزارش بانک‌جهانی، این بهبود عملکرد ایران در تمامی معیارهای «شاخص عملکرد لجستیک» رخ داده است