۳۵ درصد زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند/ صدور بیش از ۸۶۰۰۰۰ گذرنامه ویژه اربعین
۳۵ درصد زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند/ صدور بیش از ۸۶۰۰۰۰ گذرنامه ویژه اربعین
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با بیان اینکه ۳۵ درصد از زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند، گفت: از ابتدای محرم تا کنون بیش از ۸۶۰ هزار جلد گذرنامه ویژه اربعین صادر شده است.

سردار علی ذوالقدر؛ رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: از ابتدای صفر تا به امروز (۱۵ صفر) ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار زائر از مرزهای ایران به سمت عراق خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار زائر هم به کشور بازگشته‌اند، گفت: موج بازگشت زائران حدود ۳ روز است که آغاز شده و الحمدلله امسال مردم مدیریت خوبی بر سفر اربعین داشتند و تعداد روزهای حضور در عراق (نجف و کربلا) را به حداقل رسانده‌اند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با اشاره به اینکه امثال بار خروجی زائران مرز مهران بین مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین سرشکن شده است، گفت: از این ۳ میلیون و ۱۰۰ زائر اربعینی ۴۴ درصد از مرز مهران، ۲۶ درصد از مرز شلمچه، ۱۳ درصد از مرز خسروی، ۱۰ درصد از مرز چذابه و ۴ درصد از مرزهای هوایی از کشور خارج شده اند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه از ابتدای محرم تا کنون بیش از ۸۶۰ هزار گذرنامه ویژه اربعین صادر شده است، گفت: همچنین از ابتدای سال تا کنون تعداد ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار جلد گذرنامه بین المللی صادر و تحویل پست داده شده است.

به گفته وی، ۶۰۰ هزار برچسب تمدید اعتبار برای افرادی که ۴ سال از تاریخ انقضای گذرنامه‌هایشان گذشته است، چسبانده شده است.