۳ پایگاه درمانی از مرز خسروی تا بغداد
۳ پایگاه درمانی از مرز خسروی تا بغداد
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به مسئولیت ارایه خدمات درمانی خارج از مرزها توسط جمعیت هلال‌احمر گفت: سه پایگاه امدادی از مرز خسروی تا بغداد در حال آماده شدن است تا درصورت لزوم خدمات امدادی به زائران خدمات رسانی کنند.

۳ پایگاه درمانی از مرز خسروی تا بغداد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، فرزین معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه قرارگاه مرزی خسروی ویژه هلال‌احمر برقرار شده است اظهار داشت: ۱۱ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری در مسیرهای تردد زائران آمادگی کامل برای عملیات‌ را دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به مسئولیت ارایه خدمات درمانی خارج از مرزها توسط جمعیت هلال‌احمر گفت: ۳ پایگاه درمانی از مرز خسروی تا بغداد در حال آماده شدن است تا درصورت لزوم خدمات امدادی به زائران خدمات رسانی کنند.

وی با بیان اینکه اسکان هلال‌احمر با توجه به شرایط مرز خسروی به صورت اسکان اضطراری است عنوان کرد: تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری در مرز خسروی و قصرشیرین با ایجاد دو اردوگاه اندیشیده شده است که ظرفیت پذیرش ۵۰۰۰ زائر را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: ظرفیت اسکان هلال‌احمر در صورت استقبال و تجمع زائران در مرز خسروی تا ۱۵ هزار نفر قابل افزایش است.

معتمدی گفت: سه تیم عملیاتی برادران و یک تیم عملیاتی خواهران با ظرفیت ۲۰ نفر در قرارگاه مرزی خسروی مستقر و آماده عملیات هستند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه آمبولانس درگیر این طرح هستند و پنج دستگاه آمبولانس مجهز نیز در مرز مستقر است عنوان کرد: هشت دستگاه نجات، پنج دستگاه خودرو عملیاتی و پنج دستگاه موتورلانس درمانی به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی و رسیدن سریع به مکان حادثه آماده شده است.

معتمدی افزود: یک دستگاه خودرو ارتباطات سیار برای رصد اطلاعاتی سریع و اطلاع‌رسانی حوادث احتمالی در مرز مستقر است که به صورت آنلاین با ستاد مرکزی ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه بالگرد هلال‌احمر قابلیت حمل ۱۸ مصدوم را به طور همزمان دارد و در استان مستقر است گفت: چون پروژه درمانی خارج از کشور به عهده جمعیت هلال‌احمر است سه پایگاه درمانی خارج از مرز خسروی تا بغداد در حال مهیا شدن است.

معتمدی عنوان کرد: زائران در صورت بروز حادثه می‌توانند با سامانه ۱۱۲ تماس بگیرند و پایگاه‌های بین راهی آمادگی کامل دارند و در صورتی که زائران امکان خروج از مرز را نداشته باشند می‌توانند به اسکان هلال‌احمر مراجعه کنند.