۳.۲ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی مستمری می گیرند
۳.۲ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی مستمری می گیرند
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اکنون حدود ۴۳ میلیون نفر معادل نیمی از جمعیت کشور از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند هستند، گفت: حدود ۳.۲ میلیون نفر مستمری بازنشستگی میگیرند.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد مصطفی سالاری اظهار داشت: خدمات تامین اجتماعی در چند حوزه مهم از جمله خدمات درمانی، خدمات از کارافتادگی و بیکاری و خدمات پرداخت مستمری به بازنشستگان است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۴۳ میلیون نفر معادل نیمی از جمعیت کشور از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند که بخشی از این خدمات به صورت خرید خدمت از سایر بخش‌ها است و البته بدهی‌های معوقی نیز در این بخش وجود دارد.

سالاری تاکید کرد: حدود ۳.۲ میلیون نفر نیز مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اجتماعی گفت: در سال جاری ماهانه ۹۲۰۰ میلیارد تومان برای این ماموریت‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

سالاری با بیان اینکه ۸۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از حق بیمه‌ها تامین می‌شود، یادآور شد: هزار میلیارد تومان مابقی، از سایر منابع از جمله درآمدهای شستا و … به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی هم اکنون روی مرز حرکت می‌کند و درآمدها و هزینه‌های آن در حال نزدیک شدن به یکدیگر است، یادآور شد: باید این درآمدها را به گونه‌ای مدیریت کنیم که در ارائه خدمات اختلال ایجاد نشود.

سالاری در ادامه با اشاره به حمایت‌هایی که تامین اجتماعی برای رونق تولید داشته، تاکید کرد: در همین راستا بخشودگی جرایم کارفرمایان را در نظر گرفتیم که تا اوایل شهریور ماه ادامه داشت و استقبال خوبی از این طرح شد.

وی همچنین از پیگیری برای اصلاح فرآیندها و تجمیع بخشنامه‌ها نیز خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم برای هر موضوع یک بخشنامه واحد داشته باشیم.

  • منبع خبر : مهرنیوز