حل مشکل ترافیک بندر شهیدرجایی
حل مشکل ترافیک بندر شهیدرجایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای نوسازی ناوگان دریایی کشور، برنامه عملیاتی برای نوسازی ۴۰۰ شناور باید به سرعت انجام شود. محمد راستاد در نشست شورای مدیران این سازمان با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر ضرورت پاسخگویی و پیگیری درخواست مراجعان در دستگاه‌های اجرایی، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان […]

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای نوسازی ناوگان دریایی کشور، برنامه عملیاتی برای نوسازی ۴۰۰ شناور باید به سرعت انجام شود.

محمد راستاد در نشست شورای مدیران این سازمان با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر ضرورت پاسخگویی و پیگیری درخواست مراجعان در دستگاه‌های اجرایی، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان باید برای سازماندهی و پیگیری فرایند کار مراجعان، ساز و کارهای لازم را پیش‌بینی کند تا از همان ورودی سازمان، روند پیگیری مسائل و مشکلات مراجعان مدیریت و به سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه ضرورت ارائه راهکارهای مناسب برای چالش‌های پیش روی سازمان بنادر در حوزه های بندری، دریایی و مهندسی، تصریح کرد: موضوع رتبه بندی شرکت‌ها، سال ها است که در سازمان بنادر مطرح شده و به رغم این که ساختارش مشخص است و فرآیند پیچیده‌ای هم ندارد ولی همچنان رفع نشده و لازم است به فوریت انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خواستار ارائه فوری برنامه عملیاتی برای نوسازی ۴۰۰ شناور شد و درباره حل مشکل ترافیک در بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، علاوه بر مشتریان، تأمین کنندگان و پایانه داران نیز موضوع پیچیدگی در گلوگاه بندر شهید رجایی اعلام می کنند و لازم است برای حل معضل ترافیک، علاوه بر برنامه ریزی بلند مدت به منظور اصلاح چیدمان بندری و ساماندهی پایانه ها، یک برنامه کوتاه مدت و اصلاح نرم افزاری در دستور کار قرار گیرد.

وی اذعان داشت: مسأله ترافیک بندر شهید رجایی که مهم ترین و مدرن ترین بندر کشور است و از آن انتظار رقابت منطقه ای داریم، نباید روی زمین بماند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بحث مربوط به لایروبی بنادر به عنوان زیربنای قانونی سازمان در خصوص ایمنی دریانوردی، گفت: انباشت رسوبات، عمق مناسب را در بنادر کاهش می دهد که بر خلاف استاندارد تعریف شده و تعهد شده  است و برای رفع چالش لایروبی، معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی باید در راستای پروژه های احداثی این موارد را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

راستاد با اشاره به ضرورت اجرای فرایند ارتقای درجه ای افسران کنترل و بازرسی ایمنی کشتی ها، افزود: انجام این مهم، باید در دستور کار قرار گیرد و گزارش اقدامات انجام شده به طور مستمر ارائه شود.

وی با عنوان این مطلب که هزینه ها در سازمان بنادر به ویژه در بخش مأموریت های اداری باید مدیریت شود، افزود: با توجه به زیر ساخت های مناسب نرم افزاری و الکترونیکی که در این سازمان، مهیا شده است، از انجام مأموریت های غیر ضروری، به طور جدی ممانعت به عمل آید تا از این طریق بتوان به اقتصاد سازمان و کشور کمک کنیم.