۵۰۰ هزار دوز دیگر واکسن کرونا وارد ایران شد
۵۰۰ هزار دوز دیگر واکسن کرونا وارد ایران شد
مسئولان گمرک ایران از ورود محموله ۵۰۰ هزار دوزی واکسن کرونا خبر دادند.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد مهرداد ارونقی- معاون فنی گمرک ایران – در این باره به ایسنا گفت که ساعت ۹ امروز همزمان با ۱۹ تیرماه محموله واکسن حاوی ۵۰۰ هزار دوز در ۳۲ پالت وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شده است.

به گفته وی به روال واکسن های وارداتی قبلی، برای محموله جدید هم تشریفات گمرکی در حداقل زمان در پای پرواز انجام، ترخیص و تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است.

ارونقی این را هم گفت که به زودی محموله های دیگر واکسن نیز وارد ایران خواهد شد.”۵۰۰ هزار دوز دیگر واکسن کرونا وارد ایران شد”

این مقام مسئول در گمرک ایران با اشاره به جریان واکسن های وارداتی افزود:از نیمه بهمن سال گذشته تا کنون ۲۰ مرحله واردات واکسن صورت گرفته که مجموع آن به ۹ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۸۰۰ دوز می رسد.

به گفته وی واکسن های وارداتی از چند کشور از جمله روسیه، هند، ایتالیا و کره جنوبی وارد ایران شده است.

دکتر مسعود یونسیاندرباره وضعیت کرونا در پیک پنجم بیماری در کشور، گفت: اولین مساله‌ای که وجود دارد، این است که ما نمی‌خواهیم با اصطلاحات فنی بازی کنیم و بگوییم روند افزایشی بیماری در کشور موج است یا قله است و … واقعیت این است که تعداد موارد بیماری ما در اردیبهشت ماه به سرعت افزایش یافت، بعد از آن به سرعت در حال کاهش بود و در حال حاضر هم متاسفانه این کاهش روند بیماری، متوقف شده و مجددا سیر افزایشی شده است. حال می‌خواهیم اسم این را پیک بگذاریم، موج بگذاریم یا قله و… خیلی با اصطلاحش کاری نداریم.

افزایش سریع موارد کرونا در برخی استان‌ها
میزان ابتلا در سیستان و بلوچستان از ظرفیت نظام بهداشت و درمان فراتر رفته‌ است

وی افزود: آنچه که مشخص است این است که تعداد موارد جدید بیماری به سرعت در برخی استان‌ها رو به افزایش است و این دارد به سایر استان‌ها هم سرایت می‌کند. بنابراین با یک بحران مواجهیم و اسمش را هرچه بگذاریم، خیلی محل بحث نیست. زیرا ما با اسم کار نداریم، بلکه با پدیده‌ای مواجهیم که در آن تعداد بیماران جدید تشخیص داده شده، به سرعت رو به افزایش است و در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان، از ظرفیت نظام بهداشت و درمان فراتر رفته و در سایر استان‌ها هم این خطر و نگرانی وجود دارد.

۸mPARk%ZBvcj$V

  • منبع خبر : ایسنا