۶۰۵۰۰ ابتلا و ۳۷۳۹ فوتی کرونا
۶۰۵۰۰ ابتلا و ۳۷۳۹ فوتی کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع مبتلایان کووید ۱۹ در کشور به ۶۰۵۰۰ نفر رسید.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.”۶۰۵۰۰ ابتلا و ۳۷۳۹ فوتی کرونا در کشور”

وی گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۰۵۰۰ نفر رسید.

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا کنون از وجود ۳۷۳۹ نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده ایم و دیگر در بین ما نیستند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۴۲۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی افزود: متاسفانه ۴۰۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری بوده و تحت مراقبت قرار دارند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از ۷۰ هزار نفر فراتر رفت.

با فوت ۶۳۷ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در اسپانیا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۱۳ هزار و ۵۵ تن رسید.

ابراهیم ملحم، سخنگوی دولت فلسطین طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در اراضی فلسطین ثبت شد و بدین ترتیب شمار مبتلایان به این بیماری به ۲۵۲ نفر رسید.

ویروس کرونا نخستین بار در ۵ مارس از طریق یک گروه گردشگر که از یونان به شهر بیت لحم آمده‌ بودند به ۷ تن از کارکنان هتلی در این شهر منتقل شد.

وزارت بهداشت فلسطین به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا تمامی مدارس، کلیسا و مساجد در شهرهای بیت لحم و اریحا را به مدت ۱۴ روز تعطیل اعلام کرد.

همچنین محمود عباس، رئیس دولت فلسطین نیز دستور داده است تا وضعیت فوق‌العاده ۱۴ روزه در این کشور جهت پیشگیری از شیوع این ویروس تا یک ماه تمدید شود.

  • منبع خبر : ایسنا