۶۰ هزار خانواده نیازمند قزوینی سبد کالا دریافت می‌کنند
۶۰ هزار خانواده نیازمند قزوینی سبد کالا دریافت می‌کنند
استاندار قزوین با بیان اینکه دولت افرادی را که به واسطه شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی به شدت آسیب دیده‌اند حمایت می‌کند گفت: ۶۰ هزار خانواده نیازمند قزوینی در ماه مبارک رمضان سبد کالا دریافت می‌کنند.

۶۰ هزار خانواده نیازمند قزوینی سبد کالا دریافت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، استاندار قزوین با بیان اینکه دولت افرادی را که به واسطه شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی به شدت آسیب دیده‌اند حمایت می‌کند گفت: ۶۰ هزار خانواده نیازمند قزوینی در ماه مبارک رمضان سبد کالا دریافت می‌کنند.

هدایت الله جمالی پور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در قزوین با اشاره به اینکه این خانواده‌ها در سه زمان این بسته‌های حمایتی را دریافت می‌کنند اظهار داشت: زمان توزیع این سبدهای کالا در اول، وسط و آخر ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی افزود: مردم استان قزوین افراد خیّر و نیک‌اندیشی هستند و تاکنون نیز با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود از اقشاری که به واسطه شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی آسیب دیده‌اند حمایت ‌کرده‌اند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت این در حالی است که با توجه به روند کمک‌های افراد خیّر در استان پیش‌بینی می‌کنیم این رقم حداقل به ۱۰ میلیارد ریال برسد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴ میلیارد ریال از کمک‌های نقدی مردم شهر قزوین در ستاد مؤمنانه جمع‌آوری‌ شده این در حالی است که این رقم با کمک‌های خیران تا پایان ماه مبارک رمضان افزایش خواهد یافت.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان ستاد همدلی و کمک‌های مؤمنانه تشکیل شد تا با توزیع بسته‌های حمایتی که متشکل از اقلام ضروری و اساسی هستند از اقشار آسیب‌پذیر کرونا پشتیبانی شود.

جمالی پور عنوان کرد: افرادی که شغل‌های فصلی داشته و یا در بازار کرونایی شب عید ضرر و زیان مالی دیده‌اند و همچنین به واسطه این موضوع نیز شغل خود را از دست داده‌اند، در اولویت‌های نخست دریافت این بسته‌های حمایتی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این بسته‌های حمایتی شامل اقلام ضروری، مصرفی و همچنین کمک‌های نقدی است تصریح کرد: توزیع عادلانه این بسته‌ها می‌تواند بخشی از ضرر و زیان مردم را جبران کند.

استاندار قزوین عنوان کرد: تاکنون دفتر امام‌ جمعه، گروه‌های جهادی و بسیج کمک‌های نقدی و غیرنقدی فراوانی را از مردم، بازاریان و صنعتگران جمع‌آوری کردند این در حالی است که تمامی این اقلام اساسی و مبالغ پول در نهایت به صورت یکپارچه و توسط دولت توزیع می‌شود.

جمالی پور همچنین در قسمتی دیگر از این گفت‌وگو تصریح کرد: اقلامی همچون شکر، برنج، مرغ منجمد، گوشت منجمد، روغن نباتی و خرما از جمله محصولاتی است که در ماه مبارک رمضان توسط فروشگاه‌هایی که توسط سازمان صمت انتخاب شده‌اند با نرخ مصوب دولتی به فروش می‌رسند.

وی افزود: سهمیه این اقلام به میزان کافی به استان قزوین تعلق گرفته و مردم نباید هیچ‌گونه نگرانی در مورد کمبود این کالاهای مصرفی در ماه مبارک رمضان داشته باشند.