۶۲ درصد آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان به یک حزب سیاسی سوم نیاز دارد
۶۲ درصد آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان به یک حزب سیاسی سوم نیاز دارد
نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد حدود دو سوم آمریکایی‌ها بر این باورند که ایالات متحده به یک حزب سیاسی سوم مهم و بزرگ نیاز دارد.

۶۲ درصد آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان به یک حزب سیاسی سوم نیاز دارد

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد نظرسنجی جدید موسسه گالوپ حاکی است ۶۲ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که ایالات متحده به یک حزب سیاسی سوم مهم و بزرگ نیاز دارد زیرا احزاب جمهوریخواه و دموکرات عملکرد ضعیفی به نمایندگی از مردم آمریکا داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، در حالی که ۶۲ درصد آمریکایی‌ها خواستار تشکیل یک حزب سیاسی سوم شده‌اند، ۳۳ درصد نیز گفته‌اند دو حزب سیاسی موجود عملکرد مناسب و کافی به نمایندگی از دیدگاه‌های مختلف سیاسی مردم آمریکا داشته‌اند.

موسسه گالوپ از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون این سئوال را از شهروندان آمریکایی پرسیده و این بار بالاترین درصد شهروندان آمریکایی خواستار تشکیل یک حزب سیاسی سوم شده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان رضایت شهروندان آمریکایی از احزاب دموکرات و جمهوریخواه به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است. در حالی که رضایت آمریکایی‌ها از حزب دموکرات به ۴۸ درصد رسیده این رقم برای حزب جمهوریخواه به ۳۷ درصد رسیده است.”۶۲ درصد آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان به یک حزب سیاسی سوم نیاز دارد”

حدود ۴۰ درصد جمهوریخواهان گفته‌اند که پس از پایان دوره ترامپ خواستار محافظه کارتر شدن این حزب هستند.

  • منبع خبر : تسنیم