۷۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعت فرش کشور در کاشان است
۷۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعت فرش کشور در کاشان است
مدیرکل اداره صمت استان اصفهان ضمن تاکید بر لزوم ایجاد شرکت مدیریت بازرگانی در حوزه فرش کاشان گفت: ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعت فرش کشور در کاشان است.

۷۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعت فرش کشور در کاشان است

مدیرکل اداره صمت استان اصفهان ضمن تاکید بر لزوم ایجاد شرکت مدیریت بازرگانی در حوزه فرش کاشان گفت: ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعت فرش کشور در کاشان است.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، ایرج موفق بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان ضمن تشکر از زحمات عوامل برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: امیدواریم تا مجوز برپایی نمایشگاه بین‌المللی فرش در کاشان را اخذ کنیم و سال آینده شاهد برپایی این نمایشگاه در سطح بین المللی باشیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از ایجاد شرایط برای ساخت و بهره‌برداری نمایشگاه بین‌المللی کاشان افزود: در کل کشور بیش از یک هزار و هفت پروانه بهره‌برداری واحد تولیدی فرش ماشینی داریم که از این میزان ۸۰۳ پروانه به استان اصفهان تعلق دارد که از این میزان ۷۶ درصد پروانه‌ها به کاشان و آران و بیدگل تعلق دارد.

مدیرکل اداره صمت استان اصفهان با بیان اینکه بیش از سه چهارم فرش تولید شده کشور در کاشان تولید می‌شود، ابراز داشت: ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته در صنعت فرش در منطقه کاشان و آران و بیدگل صورت پذیرفته است و ۶۱ درصد اشتغال فرش ماشینی کشور نیز در این منطقه رقم خورده است.

وی ضمن اشاره به وجود کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان کاشان گفت: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی این کار گروه در شهرستان کاشان ایجاد شده است و با پیگیری‌های وزارت صمت نیز سعی می‌شود تا مشکلات تولیدکنندگان به بهترین نتیجه منتهی شود.

موفق با بیان اینکه ۸ شرکت مدیریت صادرات در استان اصفهان فعال هستند، تصریح کرد: امید است با توجه به پتانسیل‌های منطقه کاشان شرکت مدیریت صادرات ویژه فرش ماشینی در این منطقه ایجاد شود.

محمود تولایی نیز در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در برپایی این نمایشگاه سهیم بودند در حالی که صنعت فرش ماشینی کاشان فراز و فرودهای متعددی را به خود تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه ثمره امروز نتیجه فداکاری بسیاری از افراد فعال در حوزه صنعت فرش ماشینی است، افزود: امروز منطقه کاشان با تولید محصولات باکیفیت توانسته است نام ایران را به رخ جهانیان بکشاند و با بسیاری از تولیدکنندگان خارجی خود رقابت می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان ضمن تاکید بر همت هرچه بیشتر مسئولان در ساخت و بهره‌برداری نمایشگاه بین‌المللی کاشان ابراز داشت: منطقه کاشان علاوه بر صنعت فرش در حوزه‌های دیگر همچون فولاد، چینی آلات و غیره حرفی برای گفتن دارد به نحوی که در حوزه فولاد توانستیم به خوبی صادرات داشته باشیم.