۸۳۵ ابتلا و ۱۱ فوتی جدید کرونا
۸۳۵ ابتلا و ۱۱ فوتی جدید کرونا
آخرین آمار ابتلا و فوتی کروناویروس جدید در کشور اعلام شد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد دکتر علیرضا رییسی – معاون  بهداشت وزارت بهداشت، ضمن اعلام افزایش موارد قطعی ابتلا به کروناویروس جدید در کشور گفت: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ۲۴ ساعت گذشته تا کنون، ۸۳۵ مورد جدید قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که متاسفانه از این موارد جدید، ۱۱ تن جان باختند.”۸۳۵ ابتلا و ۱۱ فوتی جدید کرونا”

وی گفت: بر این اساس کل موارد ابتلای قطعی کروناویروس جدید در کشور ۲۳۳۶ و متاسفانه مجموع موارد فوتی آن ۷۷ تن گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش آمار بهبودیافتگان بیماری، گفت: در مجموع ۴۳۵ تن از بیماران نیز بهبود یافتند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۷۷ نفر رسیده است. براین اساس حدود ۴۳۵ نفر بهبود یافته اند.

او افزود: استان های گیلان، قم و تهران در صدر درگیری هستند اما روند ابتلا در قم به ثبات رسیده است؛ در سایر استانها نیز به صورت تک گیر موارد ابتلا داریم.
“۸۳۵ ابتلا و ۱۱ فوتی جدید کرونا”
رییسی ادامه داد: تا کنون بیش از ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست کرونا داده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۳۶ نفر مثبت قطعی شده اند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: هیئتی از سازمان جهانی بهداشت و ۲ کارشناس از کشور چین به ایران آمدند و درباره نوع غربالگری، تشخیص و درمان بحث های فنی را مطرح کردیم و تبادل اطلاعات داشتیم. همچنین درباره رفتار در مبادی مرزی و خدمات در منزل و ایزولاسیون و درمان برای بیماران با داروهای جدید به بحث پرداختیم.او در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون شبکه آزمایشگاهی ما به ۲۴ رسیده است، تصریح کرد: در هر استان یک بیمارستان ویژه برای بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته ایم و همه استان‌ها آزمایشگاه در مراکز استان دارند.

رییسی با بیان اینکه ۱۲۰۰ آزمایش در انستیتو پاستور انجام می‌شود، گفت: با راه اندازی آزمایشگاه‌ها دیگر نمونه‌ای در صف نخواهد ماند، اما برای تایید کشوری نمونه از آزمایشگاه استانی به انستیتو پاستور ارسال می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به نحوه تدفین بیماران کرونایی گفت: دستورالعمل تدفین مبتنی بر مبانی شرعی خواهد بود . تمام موارد بررسی شده و بحث حفاظت فردی برای افرادی که امر تدفین را به عهده دارند نیز در نظر گرفته شده است.

  • منبع خبر : ایسنا