۸۶ فوتی و ۸۵۲۵ مبتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته
۸۶ فوتی و ۸۵۲۵ مبتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فوت ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در کشور طی شبانه روز گذشته، گفت: با این حساب مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۰ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاددکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۶۴ نفر از آنها بستری شدند.”۸۶ فوتی و ۸۵۲۵ مبتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته”

به گفته وی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

لاری تاکید کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۷۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی افزود: متاسفانه سه هزار و ۷۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: تا کنون ۱۱میلیون و ۳۲ هزار و ۳۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.  “۸۶ فوتی و ۸۵۲۵ مبتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

به گفته وی، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر سعید نمکی از محل رصدخانه طرح شهید سلیمانی، گفت: وضعیت جهان همانطور که می‌دانید و از رسانه ها می بینید، متاسفانه مشکل ویروس کرونا و به خصوص ویروس موتاسیون یافته اکثر کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده است. در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که بالاترین آمار را دارد، ۱۹۸۹ مرگ، برزیل با ۱۷۲۶ مرگ، روسیه با ۴۴۱ مرگ، مکزیک با ۴۳۷ مرگ، آلمان ۴۰۱ مورد و انگلیس ۳۴۳ مورد، ایتالیا ۳۴۳ مورد، فرانسه ۳۳۰ مورد، هلند ۲۱۶ مورد و ایران با ۸۶ مورد مرگ و میر در جهان گرفتار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا هستند.

وی افزود: در ایران روند مرگ و میر در کشور علی رغم ویروس موتاسیون یافته، دو رقمی است؛ زیرا  همکارانمان شبانه روز تلاش کردند تا اجازه ندهند که مرگ و میرها از حد دو رقمی بیشتر شود و امروز هم خوشبختانه میزان مرگ ما به بیش از دو رقمی افزایش پیدا نکرده است.

 

  • منبع خبر : ایسنا