۸۶ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۸۴۹۵ بیمار جدید در کشور
۸۶ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۸۴۹۵ بیمار جدید در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸هزار و ۴۹۵ مبتلای جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند.”۸۶ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته”

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۸۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: سه هزار و ۷۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۰ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۱۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.”۸۶ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته”

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر سعید نمکی در  بیست و دومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز در سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: امروز وقتی داشتم به اینجا می‌آمدم، یکی از جاهایی بود که با سر آمدم. به دو دلیل، یکی اینکه به هر حال عزیزی در مسند ریاست اینجاست که توفیق آشنایی با او را چند دهه دارم و دوم اینکه بعد از مدت ها بی خوابی و تلاش شبانه روزی در مهار غول سهمگین کرونا حال و هوایم عوض می شود. به این ساختمان که می‌آیم، احساس می‌کنم که خانه خودم است. مرا به دورترین نقاط این سرزمین و زیستگاه‌هایی می‌برد که توفیق داشتم که شب و روزهای قابل توجهی از عمرم را در کنار محیط بانان عزیز که اولین خط دفاع از طبیعت سرزمن هستند، سپری کنم. روز و شب‌های بسیار ناب و به یاد ماندنی که اکنون مدتی است از آن محروم هستم. به یاد شب‌های پر ستاره بیابان کویر، مهتاب شب‌های پارک ملی گلستان و بسیاری از زیستگاه‌های ناب و دیدنی این سرزمین.

وی افزود: وقتی دکتر کلانتری به سازمان محیط زیست آمد، باهم هم پیمان شدیم که بنده در کنارشان بمانم که نصیب نشد و قسمت این شد که ما از وزارت بهداشت و زنجیره ای از مسائل و مصائب سر در بیاوریم که ان شاءالله این روزهای سخت را با همکاری و همراهی سپری کنیم.

 

 

  • منبع خبر : ایسنا