۹۳ فوتی جدید کرونا در کشور/ شمار قربانیان از ۶۰ هزار نفر گذشت
۹۳ فوتی جدید کرونا در کشور/ شمار قربانیان از ۶۰ هزار نفر گذشت
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فوت ۹۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور در شبانه روز گذشته، گفت: با این حساب مجموع قربانیان کرونا در کشور از ۶۰ هزار نفر گذشت.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد دکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۹۴ نفر از آنها بستری شدند.”۹۳ فوتی جدید کرونا در کشور”

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

لاری بیان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۷۳ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی افزود: سه هزار و ۷۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.”۹۳ فوتی جدید کرونا در کشور”

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: تا کنون ۱۰ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود:در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

به گفته وی، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.

 دکتر سعید نمکی در مراسم تقدیر از بهورزان، مربیان و مراقبین سلامت نمونه کشور که به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، گفت: اگر از من بپرسند که کدام سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران سودمندترین بود، بدون شک خواهم گفت خانه‌های بهداشت و اگر بپرسند، کدام تربیت‌شده نظام سلامت، موثرترین بود، بدون تردید می‌گویم بهورزان. این حاصل چهار دهه کار اجرایی و کند و کاو در نظام اجرایی، مالی، اقتصادی و بهداشت و درمان کشوری است که در آن به عنوان یک سرباز تلاش کردم.”۹۳ فوتی جدید کرونا در کشور”

وی افزود: این افتخار را دارم که اولین بار در سال ۱۳۷۱ که در جایگاه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت بودم، خدمت رییس جمهور وقت رحمه الله علیه آقای هاشمی رفسنجانی رسیدم و خواهش کردم که بیایید و خانه بهداشت را ببینید. خانه بهداشت گرچه محقر است، اما وسعتی به اندازه وسعت تمام سرزمین‌های جهان در عشق، مهرورزی و خدمت به مردم دارد. آقای هاشمی رفسنجانی را به خانه بهداشتی در همدان دعوت کردم که دو ساعتی در آنجا وقت گذاشتند. فرد بسیار تیزبین و ژرف‌اندیشی بودند. به من گفتند که این‌جا می‌تواند یکی از بزرگترین جایگاه‌های خدمت در کل جهان و به خصوص در منطقه باشد. بسیار به این مجموعه دل بستند. از آقای هاشمی رفسنجانی خواهش کردم که به من کمک کنید تا بتوانم این مجموعه را تکمیل کنم. ۶۰۰ میلیون دلار از بانک جهانی وام خواستم که بلافاصله مقدمات آن فراهم شد و خواهش کردم که کلنگ اولین خانه بهداشت را بزنند که گفتند، من در کشور کلنگ هیچ پروژه‌ای را نزدم، اما آمدند و اولین خانه بهداشت را در یکی از روستاهای بم در قالب یکی پروژه‌ از بانک جهانی کلنگ زدند. در عین حال به آقای هاشمی رفسنجانی گفتم ما روز پزشک، پرستار، ماما و… داریم، اما روز بهورز نداریم و این دروازه‌بانان اصلی در نظام سلامت روزی به نام خودشان ندارند، اجازه دهید تا روز بهورز را نام‌گذاری کنیم که موافقت کردند و این افتخار را داریم که اولین بار روز بهورز را در زمان مسئولیتم در معاونت بهداشتی بنا نهادیم. خواهش کردیم که از برگزیدگان بهورزی تقدیر کنیم که این اقدام هم انجام شد و در همان زمان ۲۰۰ بهورز را از اقصی نقاط کشور در هتل استقلال آوردیم و از روستاهای دور افتاده آمدند و خدمت رییس جمهور وقت رسیدیم و از آنها تقدیر شد.

  • منبع خبر : ایسنا