​۹۳% درصد از فروش حجمی بازار به پوشک کامل رسید
​۹۳% درصد از فروش حجمی بازار به پوشک کامل رسید
بازار پوشک بچه یکی از مهمترین بخش‌های است که بسیاری از خانوارها، تغییرات رخ داده در آن را به دقت رصد می‌کنند.

​۹۳% درصد از فروش حجمی بازار به پوشک کامل رسید

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، بازار پوشک بچه یکی از مهمترین بخش‌های است که بسیاری از خانوارها، تغییرات رخ داده در آن را به دقت رصد می‌کنند.  طبق بررسی‌های انجام شده توسط شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (EMRC) در دوره منتهی به شهریور ۹۸ در بازار پوشک بچه تغییراتی رخ داده و ۹۳% از فروش حجمی این بخش از بازار به پوشک کامل اختصاص یافته است. چنین تغییری اهمیت این نوع پوشک را در چندین سال اخیر نشان می‌دهد.

EMRC  به عنوان مشاور تحقیقاتی برندهای بزرگی مانند مولفیکس و… به دقت بازار پوشک بچه را رصد می‌کند. این شرکت به منظور آگاهی سازی فعالان این بخش از بازار  اطلاعات جمع آوری شده  از ۲۴ شهر اصلی ایران در کانال خرده فروشی را منتشر کرده است. در ادامه اطلاعات جامع‌تری از این پژوهش که طی یک سال گذشته منتهی به شهریور ۹۸ جمع آوری شده را بخوانید.
فروش حجمی بازار پوشک بچه
بررسی‌ها نشان از گرایش بالای مصرف کنندگان پوشک بچه نسبت به یک نوع محصول دارد. در دوره منتهی به شهریور ۹۸ پوشک کامل در بازار پوشک بچه ۹۳% از فروش حجمی را از آن خود کرده است. در این بخش از بازار؛ پوشک معمولی (کهنه) ۷% و پوشک شورتی ۰.۰۵% رتبه‌های بعدی را بدست آورده‌اند.
سایزبندی بازار پوشک بچه
بازار پوشک بچه دوران پر التهابی را طی کرده و خبرهای این بخش از بازار چندی ست از راس رسانه‌ها پایین آمده است. چنین اتفاقی نشان از ثابت این بخش از بازار دارد.
بررسی‌های انجام شده توسط شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز  (EMRC) نشان داد: طی یک سال گذشته منتهی به شهریور ۹۸ در بازار پوشک بچه کامل، سایزهای مختلفی از بسته بندی مشاهده می‌شود. این سایزها عبارتنداز: Premature، New Born، Small، Medium، Large، X-Large، XX-Large. لازم به ذکر است: دسته بندی های سایز محصولات پوشک بچه کامل بر اساس وزن کودکان تعیین شده است.
سهم فروش حجمی بازار پوشک بچه کامل در سایزهای مختلف
یکی از مهمترین بخش‌های رصد بازار سهم فروش حجمی محصولات است. کسب وکارها با بررسی این بخش از بازار نسبت به برنامه‌ریزی‌های آینده اقدام می‌کنند. طبق بررسی EMRC سهم فروش حجمی بازار پوشک بچه کامل در سایزهای مختلف به تفکیک ذیل است:

  • Premature؛ دو درصد فروش از بازار.
  • New Born: چهار درصد فروش از بازار.
  • Small: هشت درصد فروش از بازار.
  • Medium: بیست و هشت درصد فروش از بازار.
  • Large: سی و شش درصد فروش از بازار.
  • X-Large: بیست و یک درصد فروش از بازار.
  • XX-Large: دو درصد فروش از بازار.

براساس نتایج بدست آمده سایز لارج بالاترین درصد فروش حجمی را از بازار  پوشک بچه را بدست آورده است. با بررسی دقیق این درصد فروش می‌توان گرایش مصرف کنندگان را به دقت تحلیل است. در مجموع بازار پوشک بچه لحظه به لحظه دچار تغییر می‌شود و EMRC بابررسی این تغییرات اطلاع جامعی را از این بخش از بازار در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهد. علاقه مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند با تیم تحقیقاتی EMRC ارتباط بگیرند.

  • منبع خبر : EMRC