قهرمان کاراته جهان:عملکردم در پاریس نه تنها برای خودم بلکه برای هیچ‌کس قابل قبول نبوده است
قهرمان کاراته جهان:عملکردم در پاریس نه تنها برای خودم بلکه برای هیچ‌کس قابل قبول نبوده است

قهرمان کاراته جهان با تاکید بر اینکه خستگی دلیل شکست او در مسابقات پاریس بوده است از نیاز به استراحت صحبت کرد. امیر مهدی‌زاده در خصوص برگزاری اولین مرحله مسابقات کاراته وان در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت: مسابقات پاریس اولین مرحله مسابقات کاراته وان در سال ۲۰۱۸ میلادی بود و فرانسه همیشه در برگزاری مسابقات […]

قهرمان کاراته جهان با تاکید بر اینکه خستگی دلیل شکست او در مسابقات پاریس بوده است از نیاز به استراحت صحبت کرد.

امیر مهدی‌زاده در خصوص برگزاری اولین مرحله مسابقات کاراته وان در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت: مسابقات پاریس اولین مرحله مسابقات کاراته وان در سال ۲۰۱۸ میلادی بود و فرانسه همیشه در برگزاری مسابقات بهترین بوده است. مسابقات این دوره نیز با حضور بهترین‌های رنکینگ کاراته دنیا در سطح قابل قبول و خوبی برگزار شد.

وی در خصوص عملکرد خود عنوان کرد: اگر بخواهم در خصوص عملکرد خودم صحبت کنم باید به عقب بازگردم تا کلی و کامل‌تر صحبت کنم. طبیعتا کسی که دو طلا و یک برنز از سه حضور خود در مسابقات جهانی دارد و با کسب دو مدال طلا یک رکورد تاریخی برای کاراته ایران بر جای گذاشته، وقتی در یک تورنمنت موفق عمل نمی‌کند این حق برای همه وجود دارد تا سوال داشته باشند چه اتفاقی برای قهرمان جهان به وجود آمده است.

قهرمان کاراته جهان تصریح کرد: شکست من برای همه جای بحث و تامل داشت و نه تنها در ایران بلکه مربیان و ورزشکاران کشورهای ایتالیا، فرانسه و ژاپن نیز از من انتقاد کردند و برایشان جای تعجب داشت چه اتقاقی برایم افتاده است. ورزشکاران و مربیان مختلف دنیا دوست دارند همیشه من را از لحاظ فنی و آمادگی جسمانی در سطح بالا ببینند و من نیز از همه منتقدان داخلی و خارجی که توقعات آنها را برآورده نکردم، تشکر می‌کنم.

مهدی‌زاده ادامه داد: قطعا این انتقادات سازنده و مطمئنا آنها ناراحت هستند که از من انتقاد می‌کنند و این موضوع جنبه مثبت دارد. از یک بابت به خاطر این موضوع خوشحال و از طرف دیگر بابت انتقادات ممنون همه هستم. این انتقادات نشان می‌دهد چه جایگاهی در کاراته دنیا دارم و عملکردم در پاریس نه تنها برای خودم بلکه برای هیچ‌کس قابل قبول نبوده است. بابت انتقادات از همه تشکر می‌کنم و دست منتقدان را نیز به گرمی می‌فشارم چرا که می‌دانم آنها قلبا دوست دارند امیر مهدی‌زاده همیشه مثل گذشته قهرمان باشد و مدال طلا کسب کند.

وی عنوان کرد: اگر به عنوان ورزشکار بخواهم در خصوص شکستم در پاریس صحبت کنم باید به گذشته بازگردم و در خصوص یک روند و مسیر ۴ ساله صحبت کنم. نباید فقط به یک تورنمنت نگاه کنم و این مسیر ۴ ساله در عملکرد یک ورزشکار حرفه‌ای تاثیرگذار است. در سال ۲۰۱۴ به غیر از مسابقات کاراته وان، در مسابقات رسمی به مدال طلای دانشجویان جهان، برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی دست پیدا کردم. در سال ۲۰۱۵ قهرمان آسیا و در سال ۲۰۱۶ قهرمان جهان شدم و در سال ۲۰۱۷ از قهرمانی آسیایی خود دفاع و مجددا صاحب نشان طلا شدم. این موضوع نشان می‌دهد در ۳ سال گذشته در مسابقات قهرمانی قاره‌ای و جهانی قهرمان شدم و حتی در بازی‌های آسیایی و مسابقات دانشجویان جهان قهرمان بودم.

ملی‌پوش کاراته ایران اظهار داشت: چون همیشه مدالم طلا و روندم یک بوده، این توقع کاملا درست وجود دارد که مهدی‌زاده در همه مسابقات به مدال طلا برسد. در فروردین ۹۶، در مسابقات لیگ جهانی در دبی به مدال برنز دست یافتم و بعد از ۲۰ روز در مسابقات کشورهای اسلامی به مدال برنز رسیدم. بعد از این رقابت‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا قهرمان شدم و با فاصله ۱۰ روز در مسابقات جهانی ورلدگیمز به مدال نقره رسیدم. بعد از مسابقات ورد گیمز و با فاصله ۲۰ روز در مسابقات لیگ جهانی در آلمان به مدال برنز و در آخرین مرحله مسابقات لیگ جهانی در سال ۲۰۱۷ در ژاپن، قهرمان شدم. مسابقات پاریس هفتمین تورنمنتی بود که فقط در ۷،۸ ماه شرکت کردم و فکر می‌کنم باید حضور در مسابقات را گزینش می‌کردم.

مهدی‌زاده تاکید کرد: این موضوع اشتباهی بود که انجام دادم و در تمام تورنمنت‌هایی که می‌توانستم حضور نداشته باشم، شرکت کردم. در تمامی این مسابقات نیز باید ۶۰ کیلو می‌بودم و به همین خاطر ۷ بار وزن کم کردم و بدنم فشار خیلی زیادی را متحمل شد. یک مسئله دیگر این بود که فکر می‌کردم مسابقات پاریس انتخابی المپیک است و اگر می‌دانستم انتخابی المپیک نیست قطعا با توجه به شرایطی که داشتم و خودم می‌دانستم از لحاظ شرایط بدنی در فرم ایده‌آل نیستم در مسابقات شرکت نمی‌کردم.

وی افزود: بدن من احتیاج به تنفس دارد و باید به خودم استراحت بدهم و نمی‌شود در تمام تورنمنت و مسابقات حضور داشته باشم. در یک سال گذشته در ۷ تورنمنت حضور داشتم و موفق به کسب ۶ مدال شدم و تنها در یک مسابقه به مدال نرسیدم. مسابقات پاریس تنها مسابقاتی بود که به مدال نرسیدم و فکر می‌کنم این موضوع طبیعی است و نیاز دارم به خودم فرصت بدهم تا بدنم ریکاوری شود و مجددا بازگردم. در مسابقات همه شاهد بودند بدنم یاری نمی‌کرد و انفجار، سرعت و برتری گذشته خود مقابل رقیبانم را نداشتم. خودم این موضوع را حس کردم و تنها دلیل آن نیز خستگی بود. مطمئن باشد با یک ریکاوری خوب پرقدرت‌تر باز می‌گردم. همچنان نفر یک دنیا و بهترین ۶۰ کیلو کاراته جهان هستم و مطمئن باشید با تلاش بیشتر بارها و بارها ثابت خواهم کرد.

قهرمان کاراته جهان در پاسخ به این سوال که مسابقات پاریس باعث خواهد شد تا او برای حضور در مراحل بعدی مسابقات کاراته وان دست به انتخاب بزند، به تسنیم گفت: قطعا همینطور است و از این به بعد باید با حساسیت بیشتر تورنمنت‌های آینده خود را انتخاب کنم. باید روی این موضوع برنامه‌ریزی خوبی انجام بدهم چرا که برای هر تورنمنت وزن کم می‌کنم و به خاطر ترافیک سنگین مسابقات نیاز به انتخاب‌های درستی دارم. در سال ۲۰۱۸ سه مسابقه اصلی قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان را نیز در پیش داریم که اگر آن مسابقات را اوج آمادگی خود قرار بدهم باید برای مسابقات کاراته وان حساسیت بیشتری به خرج بدهم. اگر می‌دانستم مسابقات پاریس کسب سهمیه المپیک نیست، قطعا در آن شرکت نمی‌کردم و در کنار آن نباید فراموش کرد در کنار مسابقات و تورنمنت‌های بین‌المللی باید در مسابقات لیگ نیز به میدان بروم.

مهدی‌زاده تصریح کرد: مسابقات کاراته وان هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود اما مسابقات قهرمانی جهان هر دو سال یکبار و بازی‌های آسیایی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و تنها هدف من حفظ قهرمانی جهان است که مطمئنا به آن دست پیدا می‌کنم.

وی در پایان در خصوص اینکه با این شرایط در مسابقات کاراته وان دبی و هلند شرکت نخواهد کرد، عنوان کرد: قطعا باید استراحت کنم اما باز هم همه چیز بستگی به کادرفنی دارد. در خصوص مسابقات هلند نیز باید شرایط را بسنجم و تصمیم بگیرم. در حال حاضر نه تنها مردم ایران بلکه کشورهایی دیگر نیز از من توقع دارند تا مهدی‌زاده همیشه فرم خوب خود را به نمایش بگذارد. قهرمانی بزرگی مثل رافائل آقایف در سال گذشته تنها در دو یا سه مسابقه حضور داشته، در حالی که من در ۷ تورنمنت شرکت کردم. این شرایط نشان می‌دهد آنها با فکرتر عمل می‌کنند و این موضوع درس بزرگی برای من بود. مطمئن باشید همچنان نفر یک رنکینگ دنیا هستم و با تلاش نیز آن را حفظ می‌کنم.