امتیازباران مشتریان باشگاه بانک ایران زمین در جشنواره به وقت زمستان
به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به اهمیت باشگاه مشتریان در استراتژی بازاریابی و وفادارسازی مشتریان در بانک ایران زمین، گفت: در واقع باشگاه مشتریان بانک ایران زمین به دنبال ارتقای حداکثری رضایتمندی عموم اعضا از طریق باشگاه مشتریان است.
تیتر۲۰ – در سالهای اخیر رقابت بر سر جذب مشتریان و در ادامه، حفظ آنها به توسعه استراتژیهای بازاریابی رابطهای منجر شده است و سازمانهایی که برنامهای برای توسعه کسب و کار خود دارند، ابزارهای مختلف بازاریابی را برای جذب و در نهایت حفظ مشتریان به کار میبندند که یکی از این ابزارها، باشگاه مشتریان است.
باشگاههای مشتری از جمله ابزارهای جامع استراتژیک هستند که سازمانها برای حفظ مشتری از آنها استفاده میکنند و هدف اصلی آن ها، افزایش دانش سازمان درباره مشتری است و از زمانی که مشتری در باشگاه ثبت نام میکند، به دنبال هر تماسی که با او برقرار میشود، سازمان، اطلاعات مفصلی در مورد موقعیت شخصی اعضاء، علایق و ساختار تقاضای آنها دریافت میکند، اما تعامل مشتری برای عضویت در باشگاه به این امر بستگی دارد که آیا باشگاه مزایای متمایزی به او ارائه میدهد یا نه.
در عرصه بانکداری دیجیتال نیز، طی سال های اخیر، بانک ها به ضرورت و اهمیت وفادارسازی مشتریان خود بیش از بیش واقف شده و عمدتا با ایجاد باشگاه مشتریان سعی در سرمایه گذاری مطلوب و منطقی در این عرصه داشته اند که به عنوان یکی از نمونه های موفق در این زمینه می توان به باشگاه مشتریان بانک ایران زمین اشاره کرد.
بانک ایران زمین از اسفندماه سال ۹۴ با راه اندازی باشگاه مشتریان سعی کرده تجربه جدیدی در این حوزه و نیز لمس بانکداری دیجیتال به مشتریان خود عرضه نماید و همچنین علاوه بر امکاناتی که در داخل باشگاه برای مشتریان بانکی خود فراهم کرده نگاه ویژه ای نیز در راستای بازاریابی هرچه بیشتر به صاحبان کسب و کارهای ایترنتی در فضای وب داشته است.
این بانک که اتفاقا مدتی است به طور هوشمندانه تمرکز بیشتری بر باشگاه مشتریان خود دارد با ارائه طرح های مختلفی سعی در ایجاد جذابیت برای مشتریان و ایجاد رابطه ای پایدار با مشتریان خود داشته است.
یکی از آخرین طرح ها در باشگاه مشتریان بانک ایران زمین طرحی است تحت عنوان «به وقت زمستان» در این باشگاه که در واقع در چهارمین سال افتتاح این باشگاه برای جلب نظر بیشتر اعضای آن، در حال برگزاری است.
در واقع بنا به گفته مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین «امسال تا کنون دو جشنواره صعود آزاد و یلدای ایران زمین در این باشگاه برگزار شده و طرح به وقت زمستان نیز به عنوان یک میان جشنواره تا قبل از شروع جشنواره بزرگتر به مدت ۲۲ روز، این امکان را برای اعضای باشگاه فراهم می کند که امتیازاتی را که از ابتدای سال از طریق عملکرد خود در بانک کسب کرده اند، در اصطلاح به «فرصتهای شانس» تبدیل نمایند».
سیدمحمد حسین استاد در توضیح بیشتر شرایط شرکت در این جشنواره در گفت و گو با تیتر۲۰، می افزاید: البته علاوه بر جشنواره هایی که برگزار شده و جشنواره ای که از انتهای بهمن ماه آغاز خواهد شد، اعضاء باشگاه همواره می توانند امتیازهای خود را به بسته های جذاب دیگری نظیر شانس چرخ گردون، خرید شارژ، هدیه نقدی، کدهای تخفیف و غیره تبدیل نمایند.
وی در خصوص ویژگی های خاص در باشگاه مشتریان بانک ایران زمین تاکید می کند: البته یکی از اتفاقاتی که به زودی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت کدهای تخفیفی خواهد بود که از طریق همکاری با شرکتهای دیگر این امکان برای مشتریان بانک ایران زمین و اعضای باشگاه فراهم خواهد شد که خدمات و محصولات ویژه و مناسبی را با شرایط بسیار خاص تری دریافت کنند.
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در ادامه به اهمیت باشگاه مشتریان در استراتژی بازاریابی و وفادارسازی مشتریان در بانک ایران زمین اشاره و می افزاید: در واقع باشگاه مشتریان بانک ایران زمین به دنبال ارتقای حداکثری رضایتمندی عموم اعضا از طریق باشگاه مشتریان است.
استاد تصریح می کند: همانطور که می دانید رویکرد کسب و کارهای مختلف از ایجاد باشگاه مشتریان متفاوت است، اما بانکها به دنبال ایجاد یک تجربه متمایز برای مشتریان خود از این طریق هستند. در واقع باشگاه مشتریان ضمن ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات بانکی و معرفی محصولات بانک سعی دارد با ایجاد شور و هیجان و ارزش افزوده به حفظ و وفاداری مشتریان خود اقدام کند.