قطع ریشه وابستگی با رونق تولید
قطع ریشه وابستگی با رونق تولید
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از نمایشگاه رونق تولید، برگزاری این نمایشگاه را جلوه تحقق خود باوری نامید و گفت: با رونق تولید ریشه وابستگی قطع می شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد اسلامی صبح امروز در بازدید از نمایشگاه رونق تولید اظهار داشت: ایران سرزمین پرنعمت، پربرکت و سراسر استعداد است.”قطع ریشه وابستگی با رونق تولید”

وی افزود: همینکه خود باوری به یک جریان زنده تبدیل شود و از متخصصان با قدرت خلاقیت حمایت شود، می توان تمام ریشه های وابستگی به بیرون از مرزها را قطع کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف از تحریم ها ایجاد التهاب و فساد در کشور و به چالش کشیدن مقبولیت نظام است.

اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر رونق تولید و خودکفایی بیان داشت: این نمایشگاه یکی از جلوه‌های تحقق خودباوری است.

وی افزود: در هر گوشه این نمایشگاه به چشم می خورد که تحریم ها توسط متخصصان و محصولات ایرانی به چالش کشیده شده است.

تولید کشور وقتی رونق می گیرد که کار و تلاش محوریت داشته باشد وملاک ارزش باشد. وقتی که دولت دست از بنگاه داری و رانت خواری کشیده و فعالیت های اقتصادی را به مردم بسپارد. وقتی که به تولید کننده به چشم جهادگر نگاه شود نه اینکه در برخورد با فساد ناشی از سیاستهای غلط دولت مجموعه تولید و تولید کننده زیر سوال برده شده و فضای امنیتی به این بخش نیز سرایت کند. رونق وقتی به تولید باز می گردد که به جای آنکه چند سوء استفاده کننده از تغییرات نرخ ارز و گران فروش را به دادگاه بکشانیم، به خودی های اطرافمان توجه کرده و آنهایی را به محاکمه بکشیم که با اجرای سیاست غلط ارزی شرایطی را فراهم آوردند که بنا به برخی گزارشات ۳۰ میلیارد دلار ارز از خارج از کشور سر در آورد. حال هم برای گم کردن رد ماجرا به دنبال آنیم که با پاسبان، شلاق و زندان نرخ ارز و قیمتها را کنترل کنیم. گویی یا از قوانین ابتدایی و اصول مسلم علم اقتصاد بی بهره ایم و یا اینکه اهداف دیگری را دنبال می کنیم. البته که جامعه رای خود را در این زمینه صادر خواهد کرد. به قول جان مینارد کینز اقتصاددان شهیر بریتانیایی “اقتصاد علمی است بسیار خطرناک. نه دوست و رفیق می شناسد و نه دستور و فرمان. علم بودن اقتصاد را بپذیریم، قبل از آنکه خودش را به عنوان علم به ما تحمیل کند”. سیاست های دولت در بخش اقتصاد کار را به جایی رسانده که دیگر تولید و تولید کننده هیچ ارزشی در جامعه ندارد و ملت به لشکر نزول خواران تبدیل شده است. البته که اسم آن را هم گذاشته ایم مملکت اسلامی! شعار رونق تولید برای سال جاری اقدام مبارکی ا ست، به شرط آنکه از شعار فراتر رود و جامعه به این باور برسد که نظام و دولت مصمم است از این بخش مهم و حیاتی کشور حمایت واقعی کند. در اواخر سال گذشته نمایندگان مجلس اخذ سود مرکب توسط بانکها را ممنوع کردند و در پی آن شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد کرده و ماجرا به مجمع تشخیص مصلحت نظام کشید. جای شگفتی است که مجمع نیز، نظر شورای نگهبان را تایید کرده و در عمل برای بانکها فرمان آتش به اختیار صادر کرد. جالب اینکه در جمهوری اسلامی و تحت لوای قانون بانکداری بدون ربا دیگر دعوا بر سر این نیست که اصل ربا جایز است یا نه، بلکه مناقشه بر سر نحوه محاسبه آن است! گویی فقهای شورای پول و اعتبار فتوا داده اند که نزول خواری حرام است مگر اینکه نزول اندر نزول باشد! سود مرکب یعنی بانکها به روش های متعدد نرخ بهره را به بالای ۴۰% برده و به فشردن پای خود بر گلوی تولید ادامه دهند. چگونه می توان متصور شد که در چنین شرایطی تولید رونق بگیرد؟

  • منبع خبر : فارس