واریز ۱۰ میلیارد تومان به حساب ۴۰ هزار معلول برای اقلام بهداشتی
واریز ۱۰ میلیارد تومان به حساب ۴۰ هزار معلول برای اقلام بهداشتی
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از واریز ۱۰ میلیارد تومان به حساب ۴۰ هزار معلول ضایعه نخاعی برای تهیه اقلام بهداشتی خبرداد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: با کمک در خور ستایش رئیس بنیاد مستضعفان و همت رئیس سازمان بهزیستی‬ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به حساب ۴۰ هزار نفر معلولان ضایعه نخاعی، شدید و خیلی شدید مستقر در منزل برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی جهت پیشگیری از کرونا مستقیم به کارت آنها واریز شد.

حسین نحوی نژاد با بیان اینکه دو مشکل عمده در مورد مسائل توانبخشی وجود دارد، گفت: مسئله نخست اعتبارات ناکافی و مسئله دیگر نحوه تهیه و توزیع این وسایل است. از سال ۹۴ ثبت درخواست معلولان تبدیل به سامانه شده است و سیاست خرید و توزیع لوازم کمک توانبخشی بر اساس این بوده است که به اقتصاد هر منطقه کمک کند و سازمان بهزیستی تنها نقش راهنما را دارد.

پرداخت کمک هزینه تهیه وسایل بهداشتی به معلولان

وی با بیان اینکه عرضه کنندگان محصولات توانبخشی برعکس عرضه کنندگان وسایل پزشکی محدود هستند افزود: به همین دلیل به دنبال افزایش قدرت انتخاب معلولان هستیم و به صورت آزمایشی نیز پرداخت کمک هزینه وسایل بهداشتی به معلولان را آغاز کرده‌ایم. همچنین اعتبارات بهداشتی را به دلیل فوریت بیشتر آنها از وسایل توانبخشی مثل ویلچر مجزا کرد.

نحوی نژاد اظهار کرد: ابتدا محاسبه کردیم که یک بیمار قطع نخاعی که بیش از سایرین به وسایل بهداشتی نیاز دارد در ماه چه مقدار به اعتبار خرید لوازم بهداشتی نیازمند است؟. مبلغ ۱۰۰ هزار تومانی به منظور تهیه لوازم بهداشتی تا پایان خرداد ماه برای معلولان واریز شده است. گام نهایی نیز به تهیه تجهیزاتی مثل ویلچر و سمعک اختصاص خواهد یافت.”واریز ۱۰ میلیارد تومان به حساب ۴۰ هزار معلول برای اقلام بهداشتی”

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۸۰ درصد تجهیزات توانبخشی در داخل تولید می‌شود تصریح کرد: در بخش واردات سمعک و همکاری با وزارت بهداشت ارزی که برای خرید تجهیزات پزشکی اختصاص می‌یابد شامل حال خرید سمعک نیز می‌شود. در مورد تجهیزات داخلی نیز نیازمند حمایت و بازاریابی برای آنها هستیم.

  • منبع خبر : فارس