فلسطین با توان نظامی آزاد میشود
فلسطین با توان نظامی آزاد میشود
دیروز جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ روز قدس بود . روز آزادی خرمشهر هم بود. پس براحتی میتوان به آزادی قدس در ۲ خرداد سال آتی اندیشید. امروز جهان در خروش در دل با حال منقلبی و از عمق وجود ، آزادی فلسطین از چنگال صهیونیسم را فریاد میزند.

فلسطین با توان نظامی آزاد میشود

به گزارش واحد تحلیلی خبرگزاری صبح اقتصاد ,دیروز جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ روز قدس بود . روز آزادی خرمشهر هم بود. پس براحتی میتوان به آزادی قدس در ۲ خرداد سال آتی اندیشید. امروز جهان در خروش در دل با حال منقلبی و از عمق وجود ، آزادی فلسطین از چنگال صهیونیسم را فریاد میزند.

کرونا نگذاشت مردم جهان به خیابانها بریزند اما این بدان معنی نبود که مردم از کنه وجود نفرت خود را نسبت به رژیم تا دندان خبیث و تروریست اشغالگر قدس شریف ابراز نکنند.  امام عظیم الشان ما امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند : « روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابر قدرتها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند». امروز این آرزو تحقق یافته در اوج ناباوری کشتی های ایران با پرچم ایران سوخت مردم ونزوئلا را با اقتدرا و عظمت تامین میکنند و تحریمهای منتشره از جانب دولت تروریست ترامپ هیچ غلطی نمیتواند بکند.إسماعيل هنيه رهبر انتفاضه غزه در فلسطین  در باره شرایط امسال روز قدس این چنین میفرماید: درحالی از سرزمین مبارک فلسطین و از بیت المقدس و اطراف آن ،گرچه هرمکانی که باشیم قلب ها و دل هایمان در بیت المقدس و سرزمین مبارک فلسطین است ، به ملتهای عربی و اسلامی در *روز جهانی قدس* درودی سرشار از فخر و بزرگی می فرستم .*روزی که دلها را به وعده و میعادگاه پیوند می دهد.*روزی که قلبها را به مسجد الاقصی مبارک و قدس این پایتخت قلبهای مومنان امت بزرگ اسلامی یمان ، پایتخت دولت فلسطین را از دریا تا رودخانه پیوند می دهد».  امروز ما *روز جهانی قدس* را در شرایطی برپا می کنیم که قدس در خطرناکترین و تهدید آمیزترین دوران قرار دارد . معامله قرن که توطئه ای بسیار عمیق و شیطنت آمیز است را شیاطین استکباری علم کرده اند و به امید خدا با استقامت ملت فلسطین و ایثار خون شهدای فلسطینی این طرح شوم در هم شکسته خواهد شد. تجاوز به مسجد الاقصی را تجاوز به جهان اسلام تلقی میکنیم و به مدد الهی و رهبری قائد عظیم الاشان انقلاب اسلام این هتک حرمت ها را در زمان مناسب پاسخ خواهیم گفت. رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله الامام خامنه ای در بیاناتی  ۷ ماده ای در همین خصوص روز قدس امسال ۲خرداد فرمودند: « فلسطین از تن اسلام جدا نخواهد شد. و دولتهای استکباری توان حمایت خود از رژیم صهیونیستی را از دست داده اند». ایشان نخستین کار واجب را برای همه آحاد ملت های آزاده  برافراشته نگهداشتن پرچم آزادی فلسطین دانستند و فرمودند: « سیاست عمده‌ ی استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسئله‌ی فلسطین در ذهنیّت جوامع مسلمان و به سَمت فراموشی راندن آن است. و فوری‌ترین وظیفه، مبارزه با این خیانتی است که به دست مزدوران سیاسی و فرهنگی دشمن در خودِ کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد و حقیقت آن است که مسئله‌ای به عظمت مسئله‌ی فلسطین چیزی نیست که غیرت و اعتماد به نفْس و هوشمندی روزافزون ملّتهای مسلمان، اجازه‌ ی فراموش شدن آن را بدهند؛ هر چند آمریکا و دیگر سلطه‌گران و پادوهای منطقه‌ای آنان همه‌ی پول و توان خود را برای آن به کار گیرند.» . این بدان معناست که ملت بزرگ اسلام در مسیر تحقق عینی آزادی قدس گامهای بلند پیش نهاده و زمینه برای شمارش منفی تحقق آرزوی ملتها آغاز گردیده است.

حمیدرضا نقاشیان حمید رضا نقاشیان

  • منبع خبر : صبح اقتصاد