به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در جلسه اسفند ماه سال گذشته شورای عالی ترافیک که با حضور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، طرح جامع ریلی تهران را به تصویب رساند که بر اساس آن، وزارت راه و شهرسازی موظف به احداث و بهره برداری از راه آهنهای حومهای شهر تهران شده است.” پرند با خط آهن به پردیس متصل میشود”
تکمیل یا ساخت خطوط ریلی حومهای تهران که به عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده، به شرح زیر است:
تهران-هشتگرد با انشعاب به شهر قدس و مارلیک و خطوط اتصالی با متروی تهران
تهران-باقرشهر-فرودگاه امام-پرند با انشعاب به رباط کریم
تهران-ورامین-پیشوا با انشعاب به پاکدشت
تهران (متروی فرهنگسرا) – ترمینال شرق- پردیس-رودهن
تهران (متروی آزادگان) -اسلامشهر
تهران (متروی صادقیه) -هشتگرد
همچنین این وزارتخانه با همکاری شهرداری تهران، مکلف به اتصال خطوط متروی آزادگان به پرند و اتصال متروی آزادگان به متروی فرهنگسرا (ترمینال شرق) برای اتصال شهر جدید پرند به شهر جدید پردیس شده است.
تشکیل شرکت قطارهای حومهای؛ در آستانه فراموشی
خاطرنشان میشود، تأسیس شرکت قطارهای حومهای در برنامه ششم توسعه و ذیل شرکت راه آهن به تصویب مجلس رسید که هنوز با گذشت سه سال از تصویب برنامه ششم، اساسنامه این شرکت در هیئت دولت به تصویب نرسیده و ایجاد این شرکت به عنوان سامان دهنده حمل و نقل حومهای، در هالهای از ابهام قرار دارد.
عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس روز دو شنبه در حاشیه جلسه شورای حمل و نقل که با محوریت بررسی وضعیت قطار برقی برگزار شده بود با اشاره به محل ایستگاههای مترو پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایستگاه اول شرق تهران انتهای خط فرهنگسرا، ایستگاه دوم در محدوده عوارضی آزادراه تهران پردیس و ایستگاه پایانی بعد از پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده تا مردم شهر بومهن هم از خدمات مترو بهره مند شوند.
وی افزود: یکی از اولویتهای مهم شهرستان بحث حمل و نقل ریلی است، با توجه به حجم ترافیک موجود در مسیر مواصلاتی تهران پردیس، تسریع اجرای پروژه ضرورت دارد.
فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه شرکت عمران پردیس منابع ریالی لازم برای اجرای پروژه را پیش بینی کرده است، خاطر نشان کرد: تأمین منابع مالی پروژه عظیم مترو در شهرستان پردیس مشکلی وجود ندارد.
- منبع خبر : مهر