به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد علی عابدزاده در مراسم تودیع و معارفه خود که در دانشکده صنعت هوایی برگزار شد با اشاره به پیشرفتهای صورت گرفته در حوزههای تعمیر و نگهداری و طراحی و ساخت هواپیما در سالهای گذشته و اینکه در اوایل سال آتی توانایی ساخت قسمت گرم موتور در حوزه هواپیماهای غیرنظامی را پیدا میکنیم، اظهار کرد: در بدو ورودم در سازمان هواپیمایی دهها پرونده قضایی وجود داشت که همکاران من از پیگیری آن رعب و وحشت داشتند اما من آرامش را به سازمان هواپیمایی برگردانم و با برخی واپسگرایان که تماما در حال حاشیهسازی و کارشکنی بودند برخورد کردم و آنها را از خودمان دور کردیم.
وی تصریح کرد: این واپسگرایان آنقدر نفوذ دارند که در مهمترین ارکان کشور از جمله دادسراها، مجلس شورای اسلامی و غیره تاثیرگذار هستند اما ما با همه آنها برخورد کردیم این در حالی است که با وجود آنکه از آذرماه سال گذشته یکی از این کارشکنان را اخراج کردم هنوز در دادگاه تخلفات وزارت راه و شهرسازی اخراج نشده است.
رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: این واپسگرایان سعی داشتند در همه مشکلات به وجود آمده سازمان هواپیمایی کشوری را مقصر جلوه دهند و به همین سبب اعلام کردند که در سانحه ایران ۱۱۰ سازمان هواپیمایی مقصر بوده است اما من جلوی آنها را گرفتم چرا که آنها دانسته یا ندانسته خطی را دنبال کردند که دشمن آن را میخواست و با وجود آنکه ایکائو میخواست ما را تحریم کند اجازه آن را ندادیم و جلوی آن را گرفتیم.”برخی میخواستند در همه زمینه ها سازمان هواپیمایی را مقصر نشان دهند”
عابدزاده با بیان اینکه من را متهم به نفوذ در دستگاه امنیتی کردند، گفت: در پرواز تهران – یاسوج هم قصد داشتند سازمان هواپیمایی را مقصر جلوه دهند در حالی که خلبان این پرواز با اختیار خود ارتفاع هواپیما را به ۱۵ هزارپا و بعد از آن به ۱۴ هزارپا کاهش داده و با وجود آنکه صدای خلبان این پرواز در ویس ریکوردر هواپیما ضبط شده و موجود است، به ما اعلام کردند که چیزی نشنیدیم، اما با وجود هجمههای فراوان این موضوعات را دنبال خواهیم کرد.
- منبع خبر : ایران جیب