به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد جلالی در برنامه تلویزیونی درباره قیمتهای بلیت هواپیما اظهار داشت: به دنبال افزایش نرخ ارز در دو سه ماه گذشته و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت پروازها شرکتهای هواپیمایی تلاش کردند نسبت به افزایش قیمتها از ابتدای آبان ماه امسال اقدام کنند.”قیمت بلیت پروازهای داخلی کاهش مییابد”
وی ادامه داد: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی و تاکیدات رئیس سازمان هواپیمایی فعلا این افزایش نرخها متوقف شده است.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت بلیتهای هواپیما نسبت به نرخهای فعلی اعلام شده، کاهش مییابد؟ گفت: صد درصد، قیمتها کاهش مییابد با توجه به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امروز و فردا جلساتی با متولیان امر برگزار میشود تا با شرایط به وجود آمده قیمت تمام شده در صندلی در هر مسیر هوایی و با در نظر گرفتن نظرات شرکتهای هواپیمایی جمعبندیها انجام شود و قطعا کاهش قیمت خواهیم داشت.
جلالی اظهار داشت: قانون پنجم توسعه صراحتا قید کرده است که قیمتگذاری در اختیار شرکتهای هواپیمایی است که این امر به قانون ششم توسعه هم تسری یافته است.”قیمت بلیت پروازهای داخلی کاهش مییابد”
وی افزود: با توجه به اینکه قانون به شرکتهای هواپیمایی اجازه داده میتوانند قیمتگذاری کنند، اما با این حال در نهایت سازمان هواپیمایی نظارت خواهد داشت که افزایش قیمتها در حدی باشد که به مردم اجحاف نشود.
اخیرا در مرزهای پرویزخان و باشماق ایران با اقلیم کردستان عراق تانکرهای ایرانی حاوی سوخت متوقف شدند، براین اساس اعلام شد که سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان دیدار و رایزنیهایی داشته تا در خصوص مشکل توقف تانکرهای ایرانی سوخت در این دو مرز راهکارهایی در دستور کار قرار میگیرد.
پیگیری از آخرین وضعیت مشکل پیش آمده در اقلیم کردستان از گمرک ایران با توضیحاتی از سوی سید روح اله لطیفی – سخنگوی گمرک – همراه بوده است.
وی با بیان اینکه انتقال سوخت و مشتقات نفتی از ایران به اقلیم کردستان عراق در سه مرز صورت میگیرد که تمرچین با استان اربیل عراق و پرویزخان و باشماق با سلیمانیه ارتباط دارند، اظهار کرد: در مرز تمرچین مشکل چندانی وجود ندارد اما در سلیمانیه مسائلی ایجاد شده است، این در حالی است که در گذشته و تا حدودی قبل از کرونا جابهجایی سوخت به صورت حمل یکسره انجام میشد، اما همزمان با کرونا و به دلیل مسائل مربوط به پروتکلهای بهداشتی عراق تصمیم گرفت تا ورود سوخت به صورت ترانشیپمنت انجام شود؛ به طوری که کامیونهای ایرانی باید در مرز سوخت را در مخازن تعبیه شده تخلیه و کامیونهای عراقی آن را بارگیری و انتقال دهند که این موضوع با توجه به طولانی شدن فرآیند امکان تخلیه سریع و جابهجایی را تا حدودی تحت تاثیر قرار داد.
- منبع خبر : اقتصاد آنلاین