صادرات رب گوجه تا پایان آذر مجاز است
صادرات رب گوجه تا پایان آذر مجاز است
صادرات رب گوجه فرنگی در بسته بندی و احجام مختلف تا پایان آذر ماه بلامانع است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از گمرک ایران، سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به گمرک اعلام کرده که صادرات رب گوجه فرنگی در بسته بندی و احجام مختلف با رعایت ضوابط مقررات صادرات و واردات تا پایان آذر ماه بلامانع است.

گفتنی است؛ پیش‌تر هم صادرات رب اسپتیک (نه فله) تا پایان آبان ماه آزاد شده بود.

سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات در نامه‌ای به شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات رب گوجه فرنگی تا پایان ماه جاری را بلامانع اعلام کرد.

در این نامه آمده است: به پیوست تصویب‌نامه شماره ۶۰٫۱۹۲۱۱۲ مورخ ۱۳۹۹٫۸٫۱۰ معاون محترم بازرگانی داخلی وزارت متبوع و نامه شماره ۹۹٫۵۰۰٫۴۷۲۲ مورخ ۱۳۹۹٫۸٫۶ معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی – وزارت جهاد کشاورزی در خصوص «صادرات رب گوجه‌فرنگی» ارسال و به اطلاع می‌رساند: صادرات رب گوجه فرنگی در بسته بندی و احجام مختلف با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه تا پایان آبان ماه جاری بلامانع است.

خواهشمند است مراتب یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ نمایند.

سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، در نامه‌ای به گمرک ایران موضوع بلامانع بودن صادرات رب گوجه‌فرنگی در احجام مختلف تا پایان مهرماه ۹۹ را اعلام کرد.

در این نامه که در تاریخ ۴ تیر ماه صادر شده، آمده است: صادرات رب گوجه فرنگی در احجام مختلف از جمله رب اسپنیک با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه تا پایان مهر ماه بلامانع است. خواهشمند است مراتب یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ کنند.

رب گوجه‌فرنگی اسپتیک مخصوص صادرات است و برای مصرف داخل تولید نمی‌شود. این نوع رب گوجه فرنگی تحت خلأ تولید و در کیسه‌های مخصوص نگهداری می‌شود که تا دو – سه سال هم ماندگاری دارد و فقط برای صادرات تولید می‌شود. به طور کلی معمولا واردکنندگان رب غیر اسپتیک را نمی‌خرند.

  • منبع خبر : مهر