به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بزرگترین خودروساز کشور، روز گذشته ششم بهمنماه در آستانه میلاد خجسته دخت نبی اکرم (ص) و دهه مبارک فجر، توانست با مشارکت و همدلی کارکنان و همراهی زنجیره تامین و سازندگان، رکورد جدیدی را در شرایط سخت تحریمی، به جای بگذارد. ایرانخودرو از رکورد تولید دو سال گذشته عبور کرد
گروه صنعتی ایرانخودرو تا روز گذشته ۴۲۳ هزار و ۳۹۸ دستگاه انواع خودروی سواری و وانت را به تولید رساند و از عدد تولید کل سال ۹۷ عبور کرد.
این خودروساز، پیش از این نیز در روز پایانی پاییز امسال با تولید ۳۷۰ هزار و ۳۹۹ دستگاه خودرو از رکورد تولید کل سال ۹۸ عبور کرد.
به این ترتیب، اقدامات ایرانخودرو برای ایجاد ثبات در تولید و تحقق اهداف سال، به ثمر نشسته و برنامههای مختلفی که بدخواهان کشور برای زمینگیر کردن و توقف تولید در زنجیره ارزش خودروی کشور در نظر گرفته بودند بیاثر مانده است. این خودروساز با ایجاد رونق و جهش در تولید، زمینه بازگشت مجدد نیروهای کار در شرکتهای قطعهساز را نیز فراهم کرده است.”
آبیپوشان جاده مخصوص، در صدد هستند تا پایان سال نیز هدف تعیین شده تولید را محقق کرده و ۵۰۰ هزارمین خودرو را در سال ۹۹ به تولید برسانند. بیشک استمرار شرایط فعلی و پاسخگویی به دغدغه تمامی ذینفعان، نیازمند پشتیبانی نهادهای ذیربط در رفع موانع موجود و حمایت از تولید ملی است.ایرانخودرو از رکورد تولید دو سال گذشته عبور کرد
در همین بازه زمانی کوتاه، قیمت خودروها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد عقبنشینی کرد و مسکن عقبگرد محسوسی داشت. این نکتهای است که همان موقع شکلگیری ایده حذف قیمتها از پلتفرمهای آنلاین مرتب از سوی کارشناسان گوشزد میشد. از دست رفتن شفافیت در اعلام قیمتها نه تنها کمکی به مهار آشفتگی بازارها نمیکند، بلکه دست خیلی از دلالان را در سفتهبازی و کلاهبرداری باز میگذارد. ایرانخودرو از رکورد تولید دو سال گذشته عبور کرد به هرحال اعتنایی نشد و این استراتژی اشتباه برای ۸ ماه به کار گرفته شد. نتیجه چه بود؟ قیمت خودرو تا ۶۵ درصد بالا رفت. هر متر مربع آپارتمان در تهران طبق آمار رسمی بانک مرکزی، به ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در آذرماه رسید و همه این اتفاقات باعث نارضایتی کاربران شد. ضمن اینکه اتلاف انرژی و هزینه اضافهاش ماند برای شهروندان. حالا اما در دو هفته اخیر ورق برگشته و بازگشت امکان درج قیمت روی آگهیهای اینترنتی رضایت افکار عمومی را به دنبال داشته. پیش از این ۸۸ درصد کاربران عادی در نظرسنجی ای که مرکز افکار سنجی سپنتا انجام داده بود، خواستار بازگشت قیمت آگهیهای اینترنتی شده بودند. حتی ۸۵ درصد مشاورین املاک هم موافقت خود را با این مسئله اعلام کرده بودند. با این حال هنوز بعضی دستاندرکاران و مسئولین از آینده بازگشت قیمتها نگران هستند. پلتفرمهای آنلاین اما با راه حلهای هوشمندانه ای سعی کردند این نگرانیها را برطرف کنند و راه را برای هرگونه سرکشی قیمتها ببندند.”ایرانخودرو از رکورد تولید دو سال گذشته عبور کرد”
- منبع خبر : ایران جیب