آخرین به‌روزرسانی شرایط مهاجرت تحصیلی در سال ۲۰۲۳
آخرین به‌روزرسانی شرایط مهاجرت تحصیلی در سال ۲۰۲۳
اگر قصد مهاجرت تحصیلی در سال میلادی جدید (2023) دارید، باید از آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها مطلع باشید. در ادامه این مطلب تمرکزمان روی شرایط پذیرش در دانشگاه‌های خارجی است.

آخرین به‌روزرسانی شرایط مهاجرت تحصیلی در سال ۲۰۲۳

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد علاوه‌براین شرایط و مراحل مهاجرت تحصیلی را نیز زیر ذره‌بین برده‌ایم و بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی را معرفی کرده‌ایم. پس همراه ما باشید…

مراحل مهاجرت تحصیلی

گرفتن ویزا تنها مرحله مهاجرت نیست. دانشجویان برای افزایش شانس موفقیت خود در مسیر مهاجرت تحصیلی باید مراحل مختلف آن را بررسی کنند. این مراحل عبارت است از:

  1. یادگیری زبان جدید براساس مقصد مهاجرتی
  2. انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی
  3. بررسی و انتخاب دانشگاه‌های موجود
  4. گفت‌وگو با اساتید مربوطه
  5. دریافت توصیه‌نامه از استاد محل تحصیل
  6. تهیه رزومه تحصیلی
  7. نوشتن انگیزه‌نامه یا sop (Statement of Purpose)
  8. تهیه و ترجمه ریزنمرات از دانشگاه قبلی
  9. تکمیل فرم‌های درخواست در وب سایت دانشگاه مقصد
  10. ارسال مدارک در وب سایت دانشگاه
  11. پیگیری نتیجه پذیرش از دانشگاه

در این مرحله، چنانچه با موفقیت در دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شوید، باید نامه پذیرش را دریافت کرده و از سفارت کشور مقصد وقت مصاحبه بگیرید. پس از آن نیز باید نسبت به رزرو بلیط، آماده کردن مدارک سفر و … برای رفتن به کشور مقصد آماده شوید. این موارد، مراحل کلی و اصلی برای مهاجرت دانشجویان هستند. در مطلب مهاجرت تحصیلی می‌توانید جزئیات بیشتر درباره این مراحل و شرایط دقیق‌تر را بررسی کنید. دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور باید ویزای تحصیلی بگیرند که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح می‌دهیم.

ویزای تحصیلی چیست؟

در مسیر مهاجرتی تحصیلی، قبل از هر چیز باید شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور مقصد خود را بررسی کنید. در واقع اخذ ویزا، یکی از مهمترین مراحل مهاجرت شما خواهد بود. ویزای تحصیلی یکی از انواع ویزا و نوعی مجوز و تاییدیه است که برای دانشجویان و دانش آموزان خارجی که اپلای تحصیلی دریافت کرده‌اند اجازه سفر، تحصیل، زندگی، تردد و در صورت امکان کار در کشور مقصد را فراهم می‌کند.

کشورهای مختلف ممکن است شرایط متفاوتی را برای اخذ ویزای مهاجرت تحصیلی داشته باشند. در همچنین این شرایط ممکن است هر ساله با تغییراتی همراه باشد. به همین دلیل زمانی که می‌خواهید یک کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید، باید آخرین شرایط و قوانین مربوط به آن را بررسی کنید.

۵ کشور برتر برای مهاجرت تحصیلی و شرایط آن‌ها در سال ۲۰۲۳

همانطور که دیدید، در روند مهاجرت تحصیلی، گرفتن ویزا بسیار مهم است. البته معیارهای دیگری نیز برای انتخاب مقصد مهاجرتی وجود دارد. کیفیت سطح زندگی، پایین بودن مخارج برای دانشجویان، امکان کار در طول تحصیل و …، از جمله مواردی هستند که باید در نظر داشته باشید. بر همین اساس، ۵ کشور برتر برای مهاجرت تحصیلی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱٫ استرالیا

استرالیا یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در دنیا را دارد. برای تحصیل در این کشور به اخذ ویزای دانشجویی ساب‌کلاس ۵۰۰ نیاز دارید. این ویزا به مدت ۵ سال اعتبار دارد. در وب سایت موسسه پارسی کانادا به آدرس https://parsicanada.com/ می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره تحصیل در استرالیا به دست آورید.

یکی از تغییراتی که در قوانین مهاجرت تحصیلی استرالیا اعمال شده، رفع محدودیت ساعات کاری برای دانشجویان در طول تحصیل است. براساس این شرایط جدید، کلیه دانشجویان در حال تحصیل یا جدیدالورود می‌توانند تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ بدون محدودیت و تا ۴۰ ساعت در هر دو هفته کار کنند.

۲٫ نیوزلند

کشور نیوزلند نیز که در نزدیکی استرالیا قرار گرفته، یکی از کشورهایی است که به دلیل دانشگاه‌های درجه یک خود شناخته می‌شود. یکی از جذابیت‌های مهاجرت تحصیلی به نیوزلند آن است که برای اخذ ویزای تحصیلی، ارائه مدارک زبان الزامی نیست. در وب سایت رسمی Study in New Zealand می‌توانید آخرین تغییرات و شرایط تحصیل در این کشور را بررسی کنید.

۳٫ کانادا

ایرانیان زیادی برای ادامه تحصیل کشور کانادا را به‌عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کرده‌اند. وجود دانشگاه‌های برتر در کنار شرایط نسبتاً ساده اخذ ویزای تحصیلی، از جمله دلایل محبوبیت کانادا است. دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور یک مجوز دریافت می‌کنند که برای ۹۰ روز بیشتر از طول دوره تحصیلشان اعتبار دارد. همچنین دانشجویان خارجی پس از مهاجرت به کانادا در کنار تحصیل می‌توانند تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.

۴٫ انگلستان

اگرچه نمی‌توان گفت که انگلستان شرایط ساده‌ای برای ویزا دارد، اما در چند سال اخیر شرایط را برای دانشجویان بین‌المللی تسهیل کرده است. دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های انگلستان می‌توانند ویزای کار پس از تحصیل دریافت کرده و به مدت ۲ سال در این کشور کار کنند.

جمع‌بندی نهایی

قبل از مهاجرت تحصیلی، مهم‌ترین کار مطالعه دقیق شرایط تحصیل در کشور مقصد و دانشگاه مورد نظر است. در این مطلب سعی کردیم، این موضوع را برای شما باز کنیم. اما مشخص است که در یک مطلب کوتاه نمی‌توان به همه موارد پرداخت. موسسه مهاجرتی پارسی کانادا از طریق راه‌های ارتباطی زیر، می‌تواند مشاور و راهنمای شما در این مسیر باشد.

پست الکترونیک: [email protected]

آدرس (دفتر تهران) : خیابان ولیعصر، بین چهار راه پسیان و زعفرانیه، ساختمان آرته دیزاین – پلاک ۱۵۷۴

شماره تماس:  ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۷۱

آدرس (دفتر تهران) : شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان موج تقاطع توحید ۳، پلاک ۴

 

شماره تماس: ۰۲۱۹۱۰۰۳۵۵۸

شعبه کانادا (ونکوور): ۲۴۱۱ Dollarton Hwy, North Vancouver, BC V7H 1W7

شماره تماس:  ۰۰۱۶۰۴۹۷۳۲۱۷۶

شعبه اصفهان: خیابان آزادی، خیابان سعادت آباد، هولدینگ پارس پندار نهاد

شماره تماس: ۰۲۱۹۱۳۰۰۰۰۷