HMD سیستم عامل اندروید Oreo را برای گوشی پرچمدار نوکیا ۸ منتشر کرد
HMD سیستم عامل اندروید Oreo را برای گوشی پرچمدار نوکیا ۸ منتشر کرد

پس از انتشار نسخه نهایی از‌ اندروید Oreo از سوی گوگل، نوبت به کمپانی‌های مختلف رسیده است تا محصولات خود را به این سیستم عامل ارتقا دهند. نوکیا ۸ یکی از اولین گوشی‌های هوشمندی است که کاربران آن از این پس می‌توانند از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سیستم عامل بهره ببرند. HMD در طی ماه‌های اخیر نشان داده […]

پس از انتشار نسخه نهایی از‌ اندروید Oreo از سوی گوگل، نوبت به کمپانی‌های مختلف رسیده است تا محصولات خود را به این سیستم عامل ارتقا دهند. نوکیا ۸ یکی از اولین گوشی‌های هوشمندی است که کاربران آن از این پس می‌توانند از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سیستم عامل بهره ببرند.

HMD در طی ماه‌های اخیر نشان داده است که به ارتقا و به‌روز نگه داشتن محصولات خود علاقه زیادی دارد. تا جایی که چندی پیش اعلام کرد تمامی محصولات خود حتی گوشی پایین رده Nokia 3 را هم تا پایان سال ۲۰۱۷ به سیستم عامل اندروید Oreoتجهیز خواهد کرد. انتشار ماهانه آپدیت‌های امنیتی برای این محصولات بخش دیگری از پشتیبانی عالی HMD از گوشی‌های هوشمند خود است.

اما امروز مدیر فروش HMD با انتشار یک Tweet اعلام کرد که انتشار به‌روز رسانی اندروید ۸٫۰ برای گوشی پرچمدار نوکیا ۸ آغاز شده است. براساس اطلاعات موجود در این Tweet، این کمپانی نظرات کاربران برای بهبود این سیستم عامل را به صورت کامل مورد بررسی و تاثیر قرار داده است. سیستم عامل منتشر شده برای گوشی نوکیا ۸ دارای هیچگونه برنامه از پیش نصب شده‌ای نیست و به همین دلیل قابلیت‌ کار با یک نسخه خالص از سیستم عامل اندروید Oreo را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

HMD اعلام کرده است که کاربران گوشی نوکیا ۸ می‌توانند از امروز منتظر نمایش اعلان دریافت این به‌روز رسانی بر روی گوشی‌های خود باشند. این به‌روز رسانی قرار است به صورت مرحله به مرحله در دسترس عموم کاربران در سراسر دنیا قرار بگیرد. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کاربران، این به‌روز رسانی در حال حاضر در کشورهای فنلاند و لهستان قابل دریافت است. تصویر منتشر شده از سوی این کاربران نیز نشان می‌دهد که این به‌روز رسانی در حدود ۱٫۵ گیگابایت حجم دارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این به‌روز رسانی می‌توان به اضافه شدن قابلیت نمایش برنامه‌ها به صورت تصویر در تصویر، امکان انتخاب تنظیمات تخصصی و پیشرفته بر روی اعلان‌ برنامه‌های مختلف، امکان ذخیره سازی و فراخوانی رمزهای عبور، ارتقا عملکرد دوربین و قابلیت فوکوس خودکار اشاره کرد.