به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ارسال پیامک از سوی بانکها برای مشتریان برای اعلام وضعیت بانکی کارتهای آنها از چند سال گذشته با دریافت کارمزد همراه بوده است؛ به طوری که پیش از این در مقطعی سالانه ۱۰ هزار تومان و در ادامه ۱۲ هزار تومان تعیین شده بود که بهصورت یکجا و یا در دو بخش از حساب مشتری کسر میشد.”هزینه سرویس پیامکی بانکها ۱۵ هزار تومان شد”
اما این روزها ارسال پیامک به مشتریان در رابطه با هزینه سرویس پیامک بانکی از مبلغ ۱۵ هزار تومانی حکایت دارد که اعلام شده از هفته آینده از حسابها کسر خواهد شد و در صورتی که مشتری موجوی کافی نداشته باشد، به معنی انصراف وی از دریافت این خدمت بانکی است.
جمشیدی -دبیر کانون بانکهای خصوصی- در این رابطه گفت: واقعیت این است این رقم براساس افزایش هزینه دریافتی شرکت مخابرات از بانکها افزایش یافته است.
دبیر کانون بانکهای خصوصی با اشاره به آخرین بررسی که در رابطه با پیامکهای ارسالی و هزینه آن در سال گذشته صورت گرفته است، افزود: این در حالی است که مشخص شد هزینه ارسال پیامک هر کارت بانکی به طور متوسط ۲۰ هزار تومان است که البته برای برخی کاربران کمتر و برای برخی از جمله کسبه بسیار بیشتر است. از این رو طی توافق بین بانکها، قرار شد تا هزینه ارسال پیامک به مشتریان تا حدودی افزایش یابد که توافق بر ۱۵ هزار تومان بود.
به گفته وی، این ۱۵ هزار تومان را بانکها به صورت یکجا و یا برخی در قالب دو مبلغ ۷۵۰۰ تومان به صورت شش ماه از حساب مشتری کسر خواهند کرد.
هر چقدر هم که کارشناسان هی بیایند و از تاثیرات مخرب تکنولوژی بر جوامع امروزی بگویند، حداقل من یکی همیشه دستبوس تکنولوژی خواهم بود! اول از همه بخاطر حل معضل صفهای بانکی! به یاد میآورید نه؟ صفهای نامتناهی بانک، معطلیهای چند ساعته، پارتیبازیها و رد شدن باجناقِ کارمندِ باجه(!) از کنارمان و …
زمان مشقتهای بانکی کم کم به سر آمد. استفاده از گوشیها فراگیر شد. از آنجایی که موبایل یک وسیله شخصی است که هر کس یکی از آن را دارد، این ایده به وجود آمد که برای ارائه خدمات به مشتریان، از سامانه پیامکی استفاده شود. نهایتا این طرح به دلایل زیر بسیار موفق شد و مورد استقبال قرار گرفت:
- صرفهجویی در زمان
- صرفهجویی در هزینه
- صرفهجویی در مصرف کاغذ و منابع
- منبع خبر : ایسنا