به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد پیش از این در قراردادی که فیمابین سازمان اورژانس کشور و بزرگترین خودروساز تجاری خاورمیانه منعقد شد، ایران خودرو دیزل متعهد شد در مدت سه ماه، نمونه اولیه این خودرو را تحویل دهد، اما با همت متخصصان این گروه خودروسازی، در مدت ۳۵ روز این پروژه به مرحله بهره برداری رسید و تولید انبوه آن آغاز شد.”کاهش ارزبری ۶۰۰ هزار دلاری با ساخت ۲۵ قطعه تارا”
براین اساس نخستین اتوبوس آمبولانس ساخت ایران، دارای شاسی یک تکه بوده که ظرفیت جاگذاری ۹ تخت بیمارستانی را دارا است. این اتوبوس آمبولانس از موتور پرقدرت OM۴۵۷ با ۳۵۰ اسب بخار توان بهره میبرد و همچنین دارای سرویس بهداشتی، مدیکال باکس کامل اورژانس و سایر امکانات و تجهیزات روز آمبولانس است.
ایران خودرو دیزل با داخلیسازی محصولات و استفاده از ظرفیتهای سازندگان داخلی در تکمیل این محصول، کاهش ارزبری بسیار بالایی در هر دستگاه اتوبوس آمبولانس ایجاد کرده است.
همچنین در بخش دیگری از گزارش ایرانخودرو آمده است که این خودروساز بزرگ کشور با مشارکت تیم مهندسی شرکت ساپکو و سازندگان داخلی، ۲۵ دست از قالبهای برخی قطعات خودروی تارا بومیسازی شد که این اقدام صرفهجویی ۶۰۰ هزار دلاری را به دنبال داشته است. برای نخستین بار در کشور فرآیند قالبسازی قطعات مجموعه جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی به همراه قاب روی فرمان طراحی و بومی سازی شد.
این ٢۵ دست از قالبهای مذکور اعم از قالبهای تزریق پلاستیک، دایکاست منیزیمی و قالبهای فریم و فوم، توسط شرکتهای توانمند زنجیره تامین ایران خودرو، داخلیسازی شده است؛ این در حالی است که تمامی قالبهای یادشده از ابتدای فعالیت ساپکو تاکنون، از کشورهای آلمان، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، کره و چین تامین شده است.
از مهمترین مزیتهای داخلیسازی قالبهای مجموعه قطعات جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی (MFC) به همراه قابهای روی فرمان، کاهش ارزبری ۶۰۰ هزار دلاری، حذف هزینههای آزمونهای این قالبها در خارج از کشور، سهولت در اعمال تغییرات مهندسی و کاهش زمان اجرا تا اخذ بازخوردها است.
همچنین با بومیسازی دانش قالبهای قطعات یادشده، بسترهای لازم برای ساخت قالبهای مجموعه قطعات کلیدهای کنترلی صوتی و کروز کنترل خودرو فراهم شده است.
- منبع خبر : ایسنا