آخرین وضعیت بدهی‌ های خارجی
آخرین وضعیت بدهی‌ های خارجی
جدیدترین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که میزان بدهی‌های خارجی کشور در پایان خرداد امسال به هشت میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار رسیده و در مقایسه با پایان سال گذشته ۴.۱۶ درصد با کاهش مواجه شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  طبق آمار بانک مرکزی میزان بدهی‌های خارجی کشور براساس سررسید اولیه بدهی‌ها در پایان خردادماه امسال معادل هشت میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار  است که هفت میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار آن را بدهی‌های بلند مدت و میان مدت تشکیل می‌دهد. “آخرین وضعیت بدهی‌ های خارجی”

همچنین، معادل یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار از این میزان بدهی نیز به بدهی‌های کوتاه مدت مربوط است.

علاوه براین، بدهی‌های خارجی ایران براساس یورو نیز معادل هفت میلیارد و ۷۴۲ میلیون یورو است که شش میلیارد و ۴۰۸ میلیون یورو از آن بدهی‌های بلند مدت و میان مدت و یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون  یورو آن نیز بدهی‌های بلند مدت است.

طبق این گزارش، بدهی‌های خارجی کشور در پایان اسفندماه سال گذشته ۹ میلیارد و ۳۱ میلیون دلار بوده که نشان دهنده این است که بدهی‌های خارجی ایران در سه ماهه ابتدایی سالجاری ۴.۱۶ درصد کاهش یافته است.

“آخرین وضعیت بدهی‌ های خارجی”

 بررسی گزیده آمارهای اقتصادی در پایان آذر امسال نشان می‌دهد، میزان بدهی خارجی کشور از ۹ میلیارد دلار عبور کرده است. بر این اساس میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور حدود ۱٫۵ میلیارد دلار و بدهی‌های بلندمدت ایران نیز نزدیک به ۷٫۵ میلیارد دلار است.

بر این اساس معادل یورویی بدهی خارجی ایران حدو ۸٫۱ میلیارد یورو است.

گفتنی است، مجموع بدهی خارجی ایران تا پایان آذرماه سال جاری حدود ۸٫۸ میلیارد دلار بوده است. البته مرور آمار ماه های قبل نشان میدهد که بدهی خارجی در آذرماه نسبت به فروردین ماه سال جاری کاهش یافته است.

  • منبع خبر : ایسنا